Letem, svìtem...
28.03 - Beskydy Card nabízí zá¾itky, ne slevomat. V prosinci 2014 byl odstartován projekt Beskydy Card, do kterého se bìhem ètyø mìsícù trvání zapojilo více ne¾ sto poskytovatelù slu¾eb z turistické oblasti Beskydy.
Cílem projektu je pøedev¹ím zvý¹ení náv¹tìvnosti regionu a jeho jednotlivých atraktivit, prodlou¾ení délky pobytu turistù a udr¾ení konkurenceschopnosti destinace. Nositelem projektu je Destinaèní management turistické oblasti Beskydy - Vala¹sko, o.p.s., a projekt je podporován Regionálním operaèním programem Moravskoslezsko a Fondem cestovního ruchu turistické oblasti Beskydy - Vala¹sko, který v souèasné dobì sdru¾uje mìsta Frýdek-Místek, Fren¹tát pod Radho¹tìm, Nový Jièín, Kopøivnice a Trojanovice.
"Kartu získají náv¹tìvníci Beskyd zdarma pøi ubytování u na¹ich smluvních ubytovacích partnerù, jejich¾ seznam je na webových stránkách Beskydy Card," upøesòuje Monika Konvièná, øeditelka Destinaèního managementu turistické oblasti Beskydy - Vala¹sko, o.p.s. "Stejnì tak je na webu seznam výhod, které mohou èerpat. Ten není koneèný, je prùbì¾nì aktualizován a roz¹iøován o dal¹í atraktivní zá¾itky. Kartu, která má platnost 12 mìsícù, si je také mo¾né zakoupit v nìkterém z informaèních center v Beskydech nebo v e-shopu na webových stránkách Beskydy Card. Majitel karty dostane ti¹tìnou bro¾uru s nabídkou zvýhodnìných slu¾eb a aktuální nabídku si najde na www.beskydycard.cz."
Historicky prvním subjektem, jen¾ se do projektu Beskydy Card zapojil jako smluvní ubytovatel i jako poskytovatel výhod, je Hotel Terasa, který se nachází v rekreaèním areálu Ole¹ná u Frýdku-Místku. Tady od 1. ledna 2015 vydali u¾ více ne¾ 360 karet hostùm, kteøí jsou v hotelu ubytováni na dvì a více nocí. "Po vypsání ¾ádosti ji host ihned na místì dostává do ruky, okam¾ikem vystavení je karta platná," konstatuje øeditel hotelu Rostislav Ostøí¾ek, který spatøuje pøínos Beskydy Card v motivování hostù k opakovaným náv¹tìvám a v mo¾nosti uplatnìní nabízených slev.
"Plus spatøuji i v Beskydyportal.cz, který pøedstavuje místa z oblasti kultury, historie, sportu, informuje o mo¾nostech ubytování a inspiruje k náv¹tìvì Beskyd."
Øeditelka Destinaèního managementu Monika Konvièná k tomu dodává: "Vìt¹ina podnikatelù reagovala slovy: koneènì se nìco dìje, koneènì budeme nabízet nìco, co je v zahranièí bì¾né.
A vìt¹ina vzala za své i to, ¾e projekt je sice prostøednictvím Destinaèního managementu nastartován, ale dále musí kartu aktivnì nabízet a propagovat v¹ichni, pøidávat Beskydy Card do nabídek, balíèkù, komunikovat na sociálních sítích, nespoléhat pouze na na¹e aktivity."
Existenci této náv¹tìvnické karty vítá i námìstek hejtmana pro investice a cestovní ruch Ivan Strachoò. "Projekt Beskydy Card je ze strany Moravskoslezského kraje podporován. Zapojení více ne¾ stovky subjektù pova¾ujeme za velmi pozitivní, je to úctyhodný poèet. Je dùle¾ité, aby zapojené subjekty vnímaly spolupráci v rámci Beskydy Card pozitivnì jako pøínos v dlouhodobém horizontu. Jednoznaènì je to pøedev¹ím slu¾ba náv¹tìvníkùm, kteøí mohou èerpat výhody v podobì napøíklad slev vstupù, akcí, informaèní servis a podobnì."
Devadesát pìt procent náv¹tìvnických karet Beskydy Card se do obìhu dostává díky smluvním ubytovatelùm, kteøí je vydávají hostùm v pøípadì, ¾e se u nich ubytují minimálnì na dvì noci.
"Jedná se o v¹echny kategorie ubytovacích zaøízení, hotely, penziony, chaty, kempy. Pro úspìch celého systému je tøeba dostat mezi náv¹tìvníky maximální poèet karet - jedinì tak se smluvní partneøi, takzvaní akceptanti, poskytující výhody doèkají svých zákazníkù s kartou," dodává Monika Konvièná s tím, ¾e tito smluvní partneøi se rekrutují z oblasti atraktivit, kam patøí napøíklad hrady, zámky, muzea, galerie, technické památky a podobnì, z oblasti relaxu a wellness, sportovních areálù zamìøených na letní a zimní sporty a ze sféry ubytování a stravování. "Pøínos z výhod poskytovaných Beskydy Card zaznamenávají i obce, je¾ se do projektu zaèleòují prostøednictvím jimi provozovaných subjektù, napøíklad muzeí a podobnì. Díky tomu se dostávají do skupiny se spoleèným marketingem a spoleènì oslovují klienty v celém regionu. Pokud by to chtìly dìlat samy, úèinnost by byla nesrovnatelnì men¹í," uzavírá øeditelka Destinaèního managementu turistické oblasti Beskydy - Vala¹sko s tím, ¾e náv¹tìvnická karta Beskydy Card je prostøedkem k udr¾ení trendu s evropskými turistickými destinacemi a nástrojem dal¹ího budování znaèky jako kvalitního partnera pro dovolenou a relax.
Lenka Gula¹iová