Velikost textu: normální | zvìt¹it | zmen¹itInternetový magazín nejen pro seniory  

Navigace

Svátek
Dnes slaví svátek Ladislav,
zítra Lubomír.

Mù¾ete jim poslat elektronickou pohlednici.

Klub
U¾ivatel: nepøihlá¹en

Více informací o klubu a èlenství v nìm se mù¾ete dozvìdìt na stránkách na¹eho klubu.

Anketa
Náv¹tìvníci stránek - vìk náv¹tìvníkù. Dìkujeme za hlasování!
 
 
 
 

Statistika



Podporují nás
OSTRAVA!!!


MOAP


Nadace OKD


SENSEN


SeniorTip.cz,
ISSN 1801-9900
Vydává: Spoleènost senior o.s.

Createt by NETtip 2006
Webhosting SvetHostingu.cz


Tip pro vás
Nav¹tivte nové poradny...

Chcete-li mít vlastní E-mailovou schránku, pøístupnou odkudkoliv, vyu¾ijte TipMail.cz. Mù¾ete zde získat zcela zdarma e-mail adresu, kterou si zaregistrujete.

Letem, svìtem...
26.06 - Praha:A¾ milion Èechù má zku¹enosti s péèí o své blízké, kteøí jsou odkázáni na jejich pravidelnou pomoc. Spousta z nich to ale kvùli zamìstnání, dìtem a dal¹ím povinnostem ... (více >>>)
Eli¹ka Crkovská

24.06 - Modøice:V SeniorCentru skupiny SeneCura v Modøicích zorganizovali firemní dobrovolnický den, do kterého se zapojili zamìstnanci spoleènosti FE fundinfo.

Uvnitø domova ... (více >>>)
Filip Moravec

Zasmìjme se
31.05 - ®áci, kdo je kladný a kdo záporný hrdina?
Prosím, policajt je kladný a zlodìj záporný.
Správnì. A proè?
Proto¾e policajt klade otázky a zlodìj zapírá.
Pavel

Pranostika pro tento den
31.05 - Májová kapka platí dukát.
V máji aby ani hùl pastýøova neoschla.
Na mokrý kvìten pøichází suchý èerven.
Hela

Dobré rady
31.05 - Kdo chce zhubnout, mìl by tuky v potravinách znaènì omezit. Zde je nìkolik rad jak se jim vyhnout.

Peète s vodou
Perlivá minerální voda pomáhá pøi peèení pøed zbyteènými ... (více >>>)
Miluna




Domù
Zde si mù¾ete nastavit SeniorTip jako va¹i domovskou stránku. To znamená, ¾e se vám stránky SeniorTip zobrazi poka¾dé pøi spu¹tìní va¹eho prohlí¾eèe nebo po kliknutí na ikonu domù. Kliknutím ZDE se provede nastavení va¹i domovské stránky na adresu stránek SeniorTip.cz.


"Projekt "Internet a senioøi" podporují:

MORAVSKÁ OSTRAVA A PØIVOZ

Nadace rozvoje obèanské spoleènosti

Carrefour

SEVEROMORAVSKÁ ENERGETIKA

VÍTKOVICE TOURS

AGENTURA PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ

OVAK

EU
Letem, svìtem...
22.06 - Praha:Kanceláø ombudsmana Èeské asociace poji¹»oven si letos pøipomíná 5 let od zahájení èinnosti v oblasti mimosoudního øe¹ení spotøebitelských sporù (ADR - alternative disputes resolution).

Od roku 2019 eviduje více ne¾ 1 000 podaných návrhù na mimosoudní øe¹ení sporu spotøebitelù s poji¹»ovnami. Díky èinnosti Kanceláøe øada z nich skonèila smírem a ve prospìch spotøebitele. Více ne¾ 2,5 tisícùm klientù pak poskytla odborné poradenství.

Kanceláø ombudsmana ÈAP se mimosoudním øe¹ením spotøebitelských sporù zabývá od února 2019. Nejèastìji øe¹í spory z poji¹tìní nemoci a úrazu, z poji¹tìní majetku (zejména poji¹tìní stavby a domácnosti) a z poji¹tìní vozidel. Pøedev¹ím jde o spory vznikající z likvidace pojistné události. Pøi srovnání let 2019 a 2023 je jen v této oblasti evidován 80% nárùst podnìtù. "To svìdèí jednak o tom, ¾e narùstá povìdomí o existenci ombudsmana specializovaného na poji¹tìní jako instituce chránící spotøebitele, ale souèasnì i o dùvìøe a ochotì veøejnosti øe¹it spory tímto zpùsobem," vysvìtluje ombudsmanka prof. Alena Macková.

S výrazným odstupem následují spory ve vìci správy poji¹tìní, které se týkají napø. zmìny poji¹tìní, zmìny vý¹e pojistného, nebo vymáhání pojistného poji¹»ovnou. Zajímavý je také trend posilování sporù o zánik poji¹tìní, které zaèínají dominovat nad spory ohlednì správy poji¹tìní.

"Pìtiletá zku¹enost Kanceláøe ukazuje mj. problémy v komunikaci ze strany pojistitelù. Smluvní dokumentace je pro spotøebitele nároèná, proto¾e je slo¾itá. Rovnì¾ pøi ¹etøení pojistných událostí detekujeme v nìkterých pøípadech komunikaèní chyby ze strany pojistitelù. Na¹e zku¹enost ukazuje souèasnì i to, ¾e spotøebitelé bohu¾el èasto nevhodnì volí typ anebo rozsah poji¹tìní, a to proto, ¾e se tì¾ko orientují v ¹iroké nabídce pojistných produktù. Nìkteøí také podceòují význam poji¹tìní klíèových hodnot svého pojistného zájmu, vèetnì zdraví.
Pøi sjednávání poji¹tìní by spotøebitel mìl dùkladnì vyhodnotit a také pokud mo¾no pøedvídat pojistná nebezpeèí. Peèlivì je tøeba zkoumat i rozsah a dùsledky nejrùznìj¹ích výluk z poji¹tìní a také povinnosti vyplývající z poji¹tìní pro spotøebitele. Napø. povinnost udr¾ovat majetek nebo oznamovat pojistiteli dùle¾ité zmìny apod. Také proces ¹etøení pojistné události klade na spotøebitele pomìrnì vysoké nároky, proto¾e musí mj. pravdivì vysvìtlit vznik události a rozsah jejích následkù a pøedlo¾it pojistiteli potøebné doklady. To má zásadní význam pro poskytnutí nebo odmítnutí plnìní ze strany poji¹»ovny.
Obecnì pak platí, ¾e v otázkách poji¹tìní by spotøebitelé mìli být maximálnì obezøetní a pøípadné nejasnosti smluvní dokumentace si pøedem ozøejmit a vyjasnit" uzavírá zku¹enosti uplynulých let ombudsmanka prof. Alena Macková.

---

O Kanceláøi ombudsmana Èeské asociace poji¹»oven z.ú.: Pøedmìtem èinnosti je ochrana spotøebitele, a to zejména zaji¹tìní nezávislého, nestranného, transparentního, efektivního, rychlého, spravedlivého, odborného a dobrovolného mimosoudního øe¹ení spotøebitelských sporù souvisejících s ne¾ivotním poji¹tìním.
Tomá¹ Pavlík