Re: Èo, alebo kto je Boh?
Datum:
17.05.2017 15:43
Od:
oto (anonymní u¾ivatel)
Název:
Re: Èo, alebo kto je Boh?
Chtìjí nám ukrást je¹tì i pùdu!
Na bezedné chamtivosti postavený souèasný systém, ve kterém chtìjí mít bohatí stále více zaèíná zákeønì sahat na pùdní fond zemí støední Evropy. Kdy¾ se ji¾ toti¾ úspì¹nì podaøilo rozkrást, nebo nadnesenìji øeèeno prodat do rukou zahranièních investorù témìø v¹echny strategické podniky, pøichází na øadu pùda.
Zvýraznit a podpoøit je v¹ak tøeba fakt, ¾e zemì visegrádské ètyøky se sna¾í tomuto trendu zabránit. Napøíklad Polsko definuje pùdu jako nejcennìj¹í národní bohatství s odùvodnìním, ¾e pøece národy kdysi vedly války o území, èili o pùdu, proto¾e jim poskytovala ob¾ivu.
Slovensko a Maïarsko jsou Bruselem tlaèeni ke zmìnì legislativy, ochraòující jejich pùdní fond, proto¾e jinak jim hrozí ¾aloba na evropském soudu za to, ¾e prý diskriminují obèany ostatních evropských státù v jejich právech na volný nákup zemìdìlské pùdy v EU. Èesko je zatím jedinou zemí, která prodej pùdy nereguluje.
Vypoèítavá zákeønost prosazování zásady volného trhu v rámci EU je v¹ak postavena na jistotì finanèní pøevahy. Prostøednictvím ní je mo¾né ovládnout absolutnì v¹echno, co se alespoò trochu nebrání. A právì toto je tím nejdùle¾itìj¹ím dùvodem, proè staré zemì EU a Brusel tak vehementnì tlaèí na uplatòování principu volného trhu i v oblasti pùdního fondu. Nebo» ka¾dému, snad i tomu nejprost¹ímu musí být jasné, ¾e hromadnì skupovat pùdu nezaènou Èe¹i v Holandsku, ale naopak, Nizozemci u nás pøesnì tak, jak se to dìje.
Zemìdìlci zemí V4 svornì tvrdí, ¾e jsou ohro¾ováni kapitálovì silnìj¹ími cizinci, kteøí se je sna¾í obrat o základní výrobní prostøedek. Ztrátou pùdy je zároveò oslabována potravinová sobìstaènost, co¾ mù¾e v budoucnu je¹tì více zhor¹it kvalitu potravin pro na¹e spotøebitele.
®el realita je taková, ¾e cizinci se i pøes omezení doká¾ou dostat ke støedoevropské pùdì prostøednictvím rùzných nastrèených, nejèastìji domácích firem, nebo jinými nekalými, ale legislativnì regulárními zpùsoby. Ze strany zemí V4 je v¹ak snaha pohotovì reagovat na v¹echny legislativní mezery a bránit cizincùm v nakupování vlastní pùdy, co¾ se samozøejmì Bruselu vùbec nelíbí.
Maïarsko napøíklad odvá¾né deklarovalo, ¾e tak, jak se dosud nezaleklo Bruselské kritiky svých vlastních postupù, nezalekne se ani teï.
Celou, vý¹e popsanou kauzu lze vnímat jako urèitý zásadní spor o hodnoty. Na jedné stranì zde toti¾ máme názor starých èlenských státù EU, pro které je v¹echno pouze zbo¾ím. Zbo¾ím, které lze volnì prodávat a kupovat.
Na druhé stranì je tu ale postoj støedoevropských národù, které i pøes morální a mravní balast, pøicházející k ním ze západu pøece jen je¹tì alespoò v urèitých vìcech vyci»ují, ¾e ne v¹echno je mo¾né mìøit pouze penìzi. ®e prostì národy, jako¾ i jednotliví lidé musí mít i nìjaké vy¹¹í hodnoty, ne¾ jen peníze a zisk.
A zcela konkrétnì v na¹em pøípadì je to hodnota pùdy. Hodnota rodné zemì, která nesmí skonèit v rukou cizincù. Nebo» co potom zùstane národu, pokud pøijde i o vlastní zem? V¾dy» pak nebude u nás doma na¹e celkem nic! Úplnì v¹echno bude patøit pouze cizincùm a my sami se staneme cizinci ve vlastní zemi.
A pøece právì takový trend razí Bruselská administrativa, z èeho¾ je jasnì vidìt, ¾e vùbec nehájí zájmy národních evropských státù, ale pøedev¹ím zájmy silného nadnárodního kapitálu. Zájmy penìz a zisku! Ty mají pøeválcovat v¹echny vy¹¹í a u¹lechtilej¹í hodnoty, jejich¾ zbytky v støedoevropských národech je¹tì zùstaly.
A právì na potøebì ochrany zemìdìlské pùdy pøed neregulovaným volným prodejem, jak to akutnì vnímají zemì V4 je krásnì vidìt, ¾e pokud èlovìk jednotlivec, nebo národ jako celek ztratí úctu k vy¹¹ím a u¹lechtilej¹ím hodnotám, ztratí nakonec úplnì v¹echno. Ztratí podniky ve vlastní zemi, pùdu pod nohama a stane se doma cizincem, vydaným na milost jiným.
Jasnì tedy vidìt, ¾e dùstojnost èlovìka i jeho reálná svoboda jsou pøímo závislé na preferování vy¹¹ích a u¹lechtilej¹ích hodnot. ®e jedinì ten, kdo takové hodnoty má a uznává mù¾e být hrdým a svobodným.
Kdo v¹ak v¹echno vy¹¹í a u¹lechtilej¹í nahradí pouze zvrácenými hodnotami preferování penìz a zisku, ten nastoupí cestu hodnotového rozvratu vlastní osobnosti a stává se buï otrokáøem, nebo otrokem. Stává se tedy buï tím, kdo slou¾í zvrácenému systému ekonomického zotroèování lidí a národù, nebo se on sám stává otrokem, který se sice pod urèitým tlakem, ale víceménì dobrovolnì vzdal v¹ech vy¹¹ích a u¹lechtilej¹ích hodnot a proto ve ztrátì lidské a národní hrdosti pøi¹el o svou svobodu.
Svobodný a dùstojný ¾ivot mù¾e toti¾ pøe¾ívat pouze takový èlovìk, který je je¹tì schopen vnímat vy¹¹í a u¹lechtilej¹í hodnoty a preferovat je. A tìmi hodnotami není jen rodná zem a pùda, ale také napøíklad smysl pro èest, spravedlnost, dobro, nebo úcta èlovìka k èlovìku. Pokud toti¾ tyto skuteèné hodnoty odvrhneme a postavíme nad nì souèasné pseudo hodnoty penìz, konzumu, materialismu a u¾ívání si, spolu s nimi odhazujeme i své právo na vlastní svobodu a na¹e realita se postupnì stane realitou zotroèení a nesvobody.
Samozøejmì, ¾e peníze a vìci hmotné potøebuje ke svému ¾ivotu ka¾dý z nás, ale v ¾ádném pøípadì bychom je nemìli nadøadit nad cosi takové, jako je èest, spravedlnost, dobro, úcta èlovìka k èlovìku, nebo úcta k rodné zemi, na kterou se nelze v ¾ádném pøípadì dívat pouze èistì jako na zbo¾í, tedy pøes peníze.
Kdo se v¹ak dá strhnout dobou a pod jejím tlakem zaène vzývat pouze peníze, zisk, hmotu a konzum, kdo se kvùli tomu stane ochotným být neèestným, nespravedlivým, nedobrým a bezohledným, ten se vzdaluje od duchovní podstaty vlastní lidskosti. Ve svém vlastním zotroèení ducha se stává slu¾ebníkem temnoty. Stává se ¾ivoèichem, otrocky slou¾ícím temnotì tím, ¾e zotroèuje jiných a nikdy nemá dost, nebo tím, ¾e se on sám nechává zotroèovat, proto¾e se zøekl v¹eho vy¹¹ího a u¹lechtilej¹ího.
A pokud se na první pohled zdá, ¾e ten, kdo doká¾e úspì¹nì manévrovat v tomto systému si mù¾e ¾ít v pohodì, blahobytu a dostatku, je to jen èásteèná pravda, proto¾e být úspì¹ným v temném a zvráceném systému bez jakýchkoliv vy¹¹ích hodnot uèiní ka¾dou podobnou lidskou du¹i temnou a proto neschopnou dosáhnout pravého ¹tìstí, ale pouze toho chvilkového a doèasného.
A ve své ztrátì nejelementárnìj¹í lidskosti, postavené na skuteèných hodnotách ztratí takový jedinec i tak nakonec úplnì v¹echno. Své tìlo, své majetky, svou du¹i i své vìdomé duchovní bytí, proto¾e jeho existence bude vymazána ze zlaté knihy ¾ivota tohoto univerza, pevnì stojícího na ocelových pilíøích skuteèných hodnot.
Jedinì to, co je opravdu hodnotné mù¾e dát bytí èlovìka skuteènou hodnotu! Jedinì to mu mù¾e dát svobodu, ¹tìstí, radost, naplnìní a mír!
http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.©
Datum:
14.03.2016 19:10
Od:
Joska (anonymní u¾ivatel) Název:
Re: Èo, alebo kto je Boh?
Kdosi pocítil potøebu mesiá¹ství a pouèování jiných. Fanatismus zrovna moc nemiluji. Pøesto zùstanu vùèi autorovi slu¹ný, jen ho po¾ádám, aby své "kydy" vyprávìl doma a neobtì¾oval s nimi na veøejnosti.