Èo, alebo kto je Boh?
Datum:
12.10.2017 17:07
Od:
oto (anonymní u¾ivatel)
Název:
Re: Èo, alebo kto je Boh?
Èlovìèe ne¹»astný, neodsuzuj køes»anství!
Je ¾el objektivním faktem, ¾e køes»anství bìhem dlouhé historie zpùsobilo mnohé zlo. ®e má na svìdomí spoustu bolesti, ne¹tìstí a dokonce lidských ¾ivotù. Mù¾eme vzpomenout tøeba køi¾ácké války, inkvizici a tak dále. No a právì kvùli této negativitì, historicky objektivnì prokazatelné dnes mnozí lidé køes»anství odvrhují. Odvrhují jej jako celek, pøièem¾ si ale neuvìdomují, ¾e tím zároveò odvrhují i vysoké duchovní uèení, které by jim mohlo výraznì pomoci v jejich osobním, èistì lidském vývoji, ale pøedev¹ím v jejich vývoji duchovním.
Polo¾me si toti¾ zásadní otázku: je mo¾né odsuzovat køes»anství, to jest uèení Je¾í¹e Krista, pøicházející na Zemi z nejvy¹¹ích vý¹in, pøímo od Stvoøitele a ke Stvoøiteli smìøující za to, ¾e jeden z nejbli¾¹ích Je¾í¹ových spolupracovníkù byl zrádce? Vrhá snad Jidá¹ova zrada nejmen¹í stín zakalení na èistotu Je¾í¹ova uèení?
Odpovìï je více ne¾ jednoznaèná: nevrhá!
A pøesnì toto platí také v celém historickém kontextu. Na jedné stranì máme toti¾ vysoké, u¹lechtilé, èisté a neznièitelné ideály pùvodního køes»anství. Na druhé stranì v¹ak máme stovky bezcharakterních lidských jedincù, pokolení Jidá¹ù v øadách køes»anství, kteøí tyto ideály v¾dy jenom zneu¾ívali ve svùj vlastní prospìch. Ve svùj prospìch osobní, finanèní, mocenský, politický nebo, jakýkoliv jiný.
Tìmto jedincùm byli v podstatì ideály pravého køes»anství v¾dy ukradeny. Ve skuteènosti jim byli dobré pouze proto, aby mohli jejich prostøednictvím úèinnì jiných ovládat, manipulovat s nimi a profitovat z nich.
Tato dvì fakta se musí lidé nauèit rozli¹ovat pøi posuzování køes»anství. Na jedné stranì toti¾ køes»anství v¾dy bylo a v¾dy bude nositelem tìch nejvy¹¹ích a neju¹lechtilej¹ích ideálù, av¹ak na druhé stranì se v jeho øadách nacházelo, a ¾el i nachází mnoho bezcharakterních jedincù, kteøí tyto ideály pouze zneu¾ívají pro své vlastní, zi¹tné zámìry.
®el, dne¹ní lidé jsou pøevá¾nì povrchní. A proto¾e nejsou ochotni hloubìji nad vìcmi uva¾ovat, ve své povrchnosti v¹echno toto spojují dohromady a tím pádem odsuzují køes»anství pau¹álnì, jako jeden celek. Ale tím vylévají spoleènì s vodou také dítì. Tím toti¾ odvrhují spolu s jeho objektivnì historicky prokazatelnými negativy i vysoké duchovní uèení, kterým pùvodní a zdravé jádro køes»anství stále je a stále zùstane.
Øeknìme si proto nyní nìco o dvou základních pilíøích køes»anství, které i navzdory v¹em jeho chybám pøece jen pøedstavují cestu, která musí vést ka¾dého èlovìka duchovnì pouze nahoru. Cestu, která jej musí vést ke Svìtlu a k Stvoøiteli, pokud bude v tomto smyslu mluvit, jednat, myslet a ¾ít.
Dva základní principy, nebo pilíøe køes»anství jsou ve skuteènosti velmi jednoduché. Jejich pochopení a ¾ivot v souladu s nimi nevy¾aduje nároèné teologické studium. Jsou prosté, proto¾e jsou v souladu s jednoduchostí, kterou Je¾í¹ zdùraznil slovy: být jako dìti. Proto je nejhlub¹í podstata køes»anství pøímo dìtsky jednoduchá a spoèívá v lásce k Bohu a v lásce k bli¾nímu.
Je¾í¹ geniálnì shrnul toto jádro do jediné vìty: Miluj svého Boha celým svým srdcem, celou svou myslí, celou svou silou a miluj bli¾ního svého, jako sebe sama.
To je podstatou v¹eho! V tom je celý zákon a proroci! V této jedné vìtì je skrytá podstata celé hrubé Bible, to jest Starého a Nového zákona.
Øeknìme si v¹ak nìco blí¾e o tìchto dvou pilíøích køes»anství, abychom pochopili, jak je tøeba správnì vnímat a správnì ve svém ¾ivotì uplatòovat.
Pøedev¹ím pár slov o lásce k Stvoøiteli. Ta spoèívá v úsilí o poznání a plnìní jeho Vùle. Ve vá¾né osobní snaze o znovu nalezení zdravého jádra pravého køes»anství, oèi¹tìného ode v¹ech zlovolných pokøivení a dogmat, které do nìj úèelovì vnesli nejrùznìj¹í Jidá¹i a zrádci, aby mohli tímto zpùsobem snadnìji a efektivnìji ovládat jiných a manipulovat nimi. Proto je skuteènì nutné vyvinout vá¾né úsilí, abychom poznali autentické køes»anství v jeho èisté podobì, jak jej kdysi skuteènì hlásal Kristus. V souèasnosti tøeba opravdu vyvinout maximální snahu o poznání pravé Vùle Nejvy¹¹ího, definované Je¾í¹em, proto¾e bìhem staletí byla v øadách køes»anství naopak vyvíjena maximální snaha, aby byla tato Vùle pokøivená. Aby nevedla lidi ke Svìtlu, ale pouze do podruèí církví, které se staly pouze svìtskými mocenskými organizacemi.
A co druhý pilíø køes»anství, kterým je láska k bli¾nímu? V¹ichni pøece dobøe víme, jak máme rádi sami sebe. A právì takovou míru lásky, jakou máme vùèi sobì se musíme nauèit prokazovat také vùèi na¹im bli¾ním V praxi to znamená, ¾e nikdy nemáme dìlat jiným to, co nechceme, aby jiní dìlali nám.
Tyto dva principy, tedy láska k Bohu a láska k bli¾nímu jsou tedy ve skuteènosti nejhlub¹í podstatou uèení køes»anství. Ka¾dý, kdo v souladu s nimi ¾ije a myslí, kráèí ke Svìtlu. A a» ji¾ chodí do kostela, nebo ne!
Chodit do kostela není toti¾ nutnou podmínkou cesty ke Svìtlu, ale samozøejmì, není to ani na pøeká¾ku. Jediné, na èem skuteènì zále¾í, je poctivé úsilí naplòovat lásku k Stvoøiteli a lásku k bli¾nímu v ka¾dodenním ¾ivotì. Køes»anem je tedy ka¾dý, kdo se tak chová, nebo alespoò se o to sna¾í, proto¾e pravé køes»anství se projevuje skutky.
Kdo se ale tak nechová, ani se o to nesna¾í, mù¾e být evidován tøeba v deseti církvích souèasnì, nikdy nebude pravým køes»anem.
Mù¾e snad drahocenná perla ztratit svou cenu, pokud padne do bláta? Je sice ¹pinavá, ale její cena zùstává nezmìnìna! A právì takhle to je také s drahocennou perlou dvou základních a nadèasových pilíøù pravého køes»anství, které nemohou v ¾ádném pøípadì ztratit svou velkou hodnotu. Ani kdy¾ jsou ponoøeny do bahna této Zemì.
Proto ka¾dý rozumný èlovìk, který si je vìdom této skuteènosti, doká¾e vyjmout klenot z bahna a oèistit jej tak, aby èistý a jasný mohl zazáøit v jeho dlani, v jeho srdci a v jeho du¹i. Aby èlovìku jasem svého u¹lechtilého lesku neustále ukazoval správnou cestu ke Svìtlu.
Nerozumný je v¹ak ka¾dý èlovìk, který znechucený bahnem, vytvoøeným lidmi samotnými, ponechá tuto drahocennou perlu bez pov¹imnutí, nebo ji je¹tì dokonce svou antipatii zadupe hloubìji do bláta. Nerozumný je ten, kdo ji nezvedne a nemá snahu ji oèistit. A proto nikdy nezazáøí v jeho dlani, ani v jeho srdci, ani v jeho du¹i. Proto mu neuká¾e cestu ke Svìtlu a on bude muset bloudit v temnotì této zemì, aby v ní nakonec zahynul. Zahynul nejenom smrtí tìla, ale i smrtí navìky zatracené du¹e!
http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.©