Byl to skláøský odborník a zdatný obchodník v Novém Boru, vynálezce nových druhù skla exportovaného poté do mnoha zemí svìta. Friedrich Egermann byl nazýván Králem skláøù.
Dìtská léta nemìl Friedrich pøíli¹ lehká, byl vychováván strýcem v Polevsku, lásku
rodièù neza¾il. Po nelehkém dìtství se vyuèil skláøem a malíøem skla ve skláøské huti v Chøibské, byl pøijat do cechu øezaèù, pozlacovaèù a malíøù skla v Chøibské, nejstar¹í sklárnì v Èechách.
Následovala léta uèení v saských porcelánkách a mladý Friedrich se dokázal seznámit s pøípravou barev, výrobou ¹tìtcù a technikou jemné malby na porcelán vèetnì vypalování dekoru.
V roce 1820 získal Friedrich Egermann v Haidì /dnes Nový Bor/ mì¹»anské právo a v domì na námìstí vybudoval rozsáhlej¹í rafinérii skla. Od roku 1816 se nepøetr¾itì zabýval pokusy s barvením skla v tenkých vrstvách. Proslavil se jemnì malovaným dekorem na mléèném skle. Roku 1820 objevil tzv. topasové sklo, 1824 bílý sklenìný email a 1828 obdr¾el patent na výrobu lithyalinu, tj. skla imitujícího drahokam. Nejvýznamnìj¹ím objevem bylo vytvoøení tzv. mìdìného rubínu; tato technologie se pou¾ívala pøi výrobì vrstveného biedermeierovského skla. Díla Friedricha Egermanna jsou souèástí sbírek v¹ech vìt¹ích èeských i zahranièních muzeí.
Vøele doporuèuji ka¾dému kdo nav¹tíví Nový Bor náv¹tìvu Muzea v novoborském domu pøímo na námìstí Míru. Obohatí svùj zrak i du¹i.