Opìt se pøeneseme do svìta hudby a pøipomeneme si èeského hudebního skladatele, textaøe a organizátora hudebního ¾ivota Karla Ballinga, nar. 17. prosince 1889 v Rakovníku (zemøel 17.3.1972 v Praze).
Po studiích na Gymnáziu v Mladé Boleslavi studoval na Vysokém uèení technickém v Praze obor chemie. Po ukonèení studií pracoval nìjakou dobu v zahranièí.
Soukromì studoval hudbu u Josefa Cyrila Sychry a Jaroslava Køièky. Miloval spí¹e hudbu lehèího ¾ánru. Se studenty pra¾ského akademického odboru Národní jednoty Severoèeské zalo¾il vlastní kabaret Ignotus. Pak pøe¹el k legendárnímu kabaretnímu sdru¾ení Èervená sedma, ve kterém se záhy stal vùdèí osobností vedle Jiøího Èerveného a Eduarda Basse. V Èervené sedmì se uplatnil nejen jako skladatel a textaø, ale i klavírista a zpìvák. Zkomponoval øadu kupletù i balet Vánoèní nadílka komponisty Sesadílka. Je také autorem èeského textu k populární písni La Paloma a textu k oblíbené skladbì Poem z cyklu Nálady, dojmy a upomínky Zdeòka Fibicha.
V r. 1920 se Èervená sedma dostala do finanèních potí¾í a tak Balling pracoval pro celou øadu pra¾ských operetních divadel, revuálních scén a kabaretù. Pro Lucernu napsal svou nejznámìj¹í píseò Bílí rejdaøi a k operetì Anatol se ¾ení napsal hudbu, text napsala Ema Destinová.
Hudbu skládal i pro dechový orchestr a nevyhýbal se ani vá¾nìj¹í hudbì.
Pøipravil a vydal první èeské ¹koly hry na ukulele, banjo a havajskou kytaru.
Kromì umìlecké èinnosti se vìnoval i práci organizaèní a pedagogické. Od r. 1921 pracoval ve vrcholných funkcích Ochranného sdru¾ení autorského, pøedsedal Mezinárodnímu svazu pro mechanická práva v Berlínì a pøedná¹el hospodáøské vyu¾ití tìchto práv na Pra¾ské konzervatoøi. Podílel se i na èinnosti mezinárodní Konfederace autorských organizací v Paøí¾i.