Èo, alebo kto je Boh?
Datum:
01.05.2023 20:02
Od:
oto (anonymní u¾ivatel)
Název:
Re: Èo, alebo kto je Boh?
Správci ctností ¾alují lidstvo!
®ijeme v mnohem zázraènìj¹ím stvoøení, ne¾ si myslíme. ®ijeme ve stvoøení a¾ pohádkovì zázraèném. Na¹i pøedkové mìli vìdomost o jeho prapùvodní zázraènosti. Jako poselství pro dal¹í generace ji vkládali do mytologií, bájí, povìstí a pohádek. Postupným rozvojem rozumové racionality se v¹ak toto zázraèné poznání ztrácelo a ztratilo se a¾ do takové míry, ¾e my v souèasnosti pova¾ujeme v¹echny postavy dávných mytologií, bájí a pohádek za výmysl.
Zaèíná v¹ak nová doba, ve které pod tlakem Bo¾ího Svìtla zaèíná kolísat a hroutit se pýcha rozumu, která lidem zastírá výhled na prapùvodní krásu a a¾ pohádkovou zázraènost stvoøení. Za rachotu hroutících se zdí v¹eho, èeho dosáhla a vybudovala lidská rozumová pýcha, zaèíná být stále jasnìj¹í skuteèná pravda bytí, která v¾dy byla a v¾dy zùstane pouze pravdou srdce, ducha, citu, svìdomí a intuice. Aktivujme proto také nyní svùj cit a svou intuici, a seznamme se s existencí správcù ctností, kteøí ¾alují lidstvo.
V na¹em stvoøení existuje vìdomý osobní ¾ivot i tam, kde bychom ho neèekali. Tak je tomu i v pøípadì ctností, které lidé obecnì pova¾ují jen za urèité pojmy a urèité kvality lidské osobnosti.
Ctnosti v¹ak ¾ijí! Jsou zosobnìny! Znamená to, ¾e ka¾dá ctnost je reálnou ¾ivou bytostí. Bytostí, ztìlesòující a zosobòující konkrétní ctnost. Na¹i pøedkové mìli tuto znalost a abychom to my dnes pochopili, uveïme si ukázkový pøíklad z dávné minulosti.
Ve starovìkém Øecku byla Pallas Athéna bohyní moudrosti. Nebo jinak vyjádøeno, byla správkyní ctnosti moudrosti. Byla ¾ivým zosobnìním ctnosti moudrosti, kterou byli starovìcí Øekové schopni vnímat.
A tuto ¾ivou ctnost, toto ¾ivé zosobnìní konkrétní ctnosti v podobì reálné bytosti, nazvali bohyní. Bohyní Pallas Athénou. Bohyní ji nazvali proto, ¾e pro nì v té dobì pøedstavovala to nejvy¹¹í a nejvzne¹enìj¹í, co byli schopni vnímat. Ve skuteènosti v¹ak nejde o ¾ádné „bohy“ a „bohynì“, ale o bytosti, které jsou ¾ivým zosobnìním konkrétních ctností. A proto¾e ctnosti jsou nìco, co je krásné, vzne¹ené a u¹lechtilé, je samozøejmé, ¾e bytosti, zosobòující ctnosti jsou mimoøádnì krásné a vzne¹ené. A právì pro jejich nadpozemskou krásu byly starovìkými Øeky nazvány „bohy.“
Víme, ¾e v dávném Øecku existovalo mnoho filozofických ¹kol, které se zabývaly základními otázkami bytí a hledáním moudrosti. A právì skrze vá¾né vnitøní hledání pravé moudrosti do¹lo k reálnému spojení s ctností moudrosti. Právì proto, ¾e moudrost øecké filozofie byla inspirována pøímo správkyní ctnosti moudrosti, dosáhla øecká filozofie tìch vý¹ek, kterých dosáhla.
A teï, kdy¾ jsme seznámili s tím, jak to funguje, se vra»me opìt do souèasnosti, proto¾e tyto vìci nikdy nepøestaly fungovat a fungují také dnes. A funguje to tak, ¾e ka¾dý èlovìk, který intenzivnì tou¾í po nìèem svìtlém a u¹lechtilém, po nìjaké ctnosti, ka¾dý takový èlovìk okam¾itì nachází vnitøní spojení se správkyní, nebo správcem dané ctnosti. Svou touhou dospìje ke vzájemnému spojení a po vláknu tohoto spojení zaène k nìmu okam¾itì pøicházet svìtlá síla, která jej posiluje v jeho probuzené intenzivní touze po nìèem svìtlém, èistém a u¹lechtilém. Èlovìk tak dostává sílu a pomoc k tomu, aby se v nìm jeho èistá touha stále více rozvíjela, stále více sílila, a¾ nakonec, aby se v èlovìku, v jeho du¹i a v jeho osobnosti rozhoøela jako jasné svìtlo. Tak se èlovìk stává ctnostným a dosahuje ctností.
Lidé musí vìdìt, ¾e usilují-li o vìci èisté a svìtlé, okam¾itì se s nimi spojují správci daných ctností a v¹emo¾nì jim pomáhají, posilují je a inspirují je k tomu, aby nakonec tìchto ctností dosáhli.
Je v¹ak tøeba zdùraznit, ¾e spojení se správci ctností nelze dosáhnout nìjakou letmou my¹lenkou. Musí to být hluboká vnitøní touha, která není jen nìèím ojedinìlým, ale je trvalá a opravdová
Do jaké míry trvalé a do jaké míry opravdové by to mìlo být, mohou lidé snadno poznat podle svých materiálních tu¾eb a pøání. Podle toho, jak napøíklad tou¾í po novém chytrém telefonu, po atraktivní dovolené, po pìkném autì a po mnoha jiných materiálních vìcech. Tou¾í po nich vá¾nì, dlouhodobì a trvale, a¾ z nich nakonec nìkteré také reálnì získají.
A teï pozor! Kdybychom projevili stejnou intenzitu, stejnou vá¾nost, stejnou trvalost a stejnou snahu o dosa¾ení nìjaké ctnosti, pøesnì tak, jak to dìláme u vìcí materiálních, dosáhli bychom ji a stali bychom se ctnostnými. Správci ctností jen na to èekají! Èekají na opravdovou, vá¾nou a trvalou snahu lidí po dosa¾ení ctností, aby jim na základì ní mohli zaèít intenzivnì a v¹emo¾nì pomáhat k tomu, aby zvolenou ctnost nakonec nabyli.
®el, lidé si vybrali cestu dosahování materiálních hodnot a ne cestu dosahování hodnot vìèných. Ne cestu rozvíjení a nabývání ctností, které se stanou trvalým duchovním pokladem du¹e a du¹e si je vezme s sebou i na druhý svìt. Lidé se pachtí po materiálních hodnotách, z nich¾ si v¹ak ani jednu jedinou neseberou na druhý svìt. Proto tam vlastní vinou odcházejí chudí, jako poslední ¾ebráci. Nebo» skuteèné a pravé bohatství spoèívá jen v ctnostech, které jsme nabyli. Ale proto¾e je nechceme, nenabýváme a neusilujeme o nì, zùstáváme duchovnì nesmírnì chudí. A v¹ichni správci a správkynì ctností se stávají ¾ivou ob¾alobou lidstva, které nevyu¾ívá jejich potenciál, jejich pomoc a jejich sílu, schopnou katapultovat osobnost èlovìka do duchovních vý¹in. Blí¾í se v¹ak doba, kdy se budeme muset vnitønì otevøít v¹em po¾ehnáním, pøicházejícím z Vý¹in, proto¾e v budoucnu budou moci na zemi i ve stvoøení ¾ít a pøe¾ít pouze lidé ctnostní.
Ctnosti lze rozdìlit na ¾enské, mu¾ské a univerzální.
Mezi ¾enské ctnosti patøí napøíklad cudnost, pùvab, plodnost, mateøství a podobnì. Mezi mu¾ské ctnosti patøí síla, neohro¾enost, obratnost, pravé vùdcovství a jiné.
Mezi univerzální ctnosti patøí spravedlnost, èestnost, èistota, èinorodost, mírumilovnost, støídmost, srdeènost, pokora, láska k bli¾ním, láska k Bohu, moudrost, péèe, píle, nadìje, pøátelství, pravdivost a jiné.
Je v¹ak tøeba zdùraznit, ¾e absolutnì ¾ádná silná my¹lenka a ¾ádné silné chtìní k dobrému, smìøující k èinu, nezùstává ve stvoøení bez odezvy, opory, podpory a pomoci. ®ádný èlovìk v tomto smìru nezùstává nikdy osamocený. Ba dokonce lze øíci, ¾e za ka¾dým èlovìkem v jeho dobrém chtìní stojí v¹echny síly vesmíru a v¹emo¾nì jej v nìm podporují.
A zcela na závìr je¹tì objasnìní toho, jaká je souvislost mezi správci ctností a jediným Bohem. Stvoøitel je zdrojem a pramenem v¹ech ctností. V nìm jsou obsa¾eny a z nìj vycházejí. Vycházejí z nìj jeho vyzaøováním.
A toto vyzaøování, klesající dolù, se postupnì v jednotlivých úrovních stvoøení ochlazuje a rozvìtvuje. Vznikají z nìho vysoké bytosti, zahrnující v sobì vysoké ctnosti. Úplnì první takovou bytostí je napøíklad Královna Nebes, která je zosobnìním ¾enství a zosobnìním v¹ech ¾enských ctností. Vyzaøování Královny Nebes proudí dolù, kde se postupnì vìtví na jednotlivé èásti, zosobnìné konkrétními ¾ivými bytostmi. A takovýmto zpùsobem to proudí a¾ zcela dolù, ke správkyním a správcùm ctností, nacházejícím se v blízkosti pozemských lid.
Obraznì si to mù¾eme pøedstavit jako strom, obrácený smìrem dolù. Kmen je Stvoøitel, obsahující v sobì úplnì v¹echno. Hlavní a nejhrub¹í vìtve jsou nejvy¹¹í bytosti, které zosobòují souhrn nejzákladnìj¹ích ctností. A z tìchto tlustých vìtví vyrùstají tenèí vìtve, z nich je¹tì tenèí a z nich úplnì nejtenèí. V ka¾dé úrovni obrovského stvoøení se základní ctnosti stále více rozvìtvují, a¾ do úplnì nejmen¹ích vìtvièek jednotlivých správcù a správkyò ctností, stojících v blízkosti lidí. Prostøednictvím nich mù¾e najít ka¾dý èlovìk na zemi i ka¾dá lidská du¹e v blízkosti zemì oporu a pomoc pro v¹e èisté a svìtlé, èeho chce dosáhnout, a o co usiluje. Pouze to musí být opravdu svìtlé a opravdu èisté, proto¾e nic neèistého a nízkého nemù¾e najít ¾ádné spojení se strá¾ci ctností, a tedy ani ¾ádnou podporu.
V¹echny tyto skuteènosti jsou obrovskou ob¾alobou pozemských lidí, proto¾e kdyby chtìli, kdyby jen trochu víc chtìli, mohli být u¾ dávno svìtlí, èistí a ctnostní. A právì proto, ¾e takoví nejsou a stále nechtìjí být, pøichází velká oèista zemì a nehodného pozemského lidstva.
ve spolupráci s https://smeromkzivotu.blogspot.com/