Program Malování je
dodáván spolu s operaèním
systémem Windows. Je to kreslící
program, který lze pou¾ít...
Nesmysl! Èas se nedá stvoøit. Ten prostì je. Ètvrtá dimenze. Nebo pátá? To je jedno. Je. Alespoò od urèité doby a do urèité doby bude. Alespoò do té doby, ne¾ budou stát nekoneèné fronty v¹ech bývalých ¾ivých pøed nebeskou bránou. Poslední mo¾ná lidská fronta èekající na nedostatkový tovar...
|
Nedávno - 28. bøezna jsme vzpomnìli 95. výroèí narození Bohumila Hrabala. Zveme vás na povídání zejména o jeho koøenech v Rychnovì nad Knì¾nou a¾ do prapraprapradìdeèka... Po Bohumilu Hrabalovi pojmenovalo mìstské zastupitelstvo v Rychnovì nad Knì¾nou jednu ulici...
|
Není pochyb o tom, ¾e Barack Hussein Obama nadchl Pra¾any a otoèil si kolem prstu v¹echny, kdo¾ vá¾ili cestu do hlavního mìsta, aby mohli sledovat jeho projev. První èernoch ze ètyøiaètyøiceti amerických prezidentù v Bílém domì pùsobil v Praze bezprostøednì a pøirozenì...
|
Je asi 14 dní pøed koncem prvního pololetí, kdy¾ Tai pøichází na hodinu a vypadá to, ¾e dr¾í bobøíka mlèení. Jen zasmu¹ile pozdraví, ale nezvìstuje mi u¾ mezi dveømi ¾ádné novinky. I se¹it a pouzdro si chystá mlèky. Chci ho trochu "rozmluvit", a tak mu hodím návnadu, která by mìla zabrat. "Povídej, jakou hru jsi hrál o víkendu...
|
Nápad se zadáním literární soutì¾e "Poetické variace na téma Fren¹tát" a "Literární variace na téma Fren¹tát" byl velmi ¹»astný. V¾dy» mìsto Fren¹tát pod Radho¹tìm nebylo v minulosti jen mìstem tkalcù, místem nikdy...
|
"To, co Èechùm chybí je pamì». A jestli ji nemaj, tak je dobrý, aby si to zapsali do svejch zápisníèkù, co se stalo. Proto¾e, jednou, a¾ si zase budou stì¾ovat, ¾e nás svìt nebere vá¾nì a ¾e jsme takoví malí a zrazení, tak aby si uvìdomili, ¾e nejvìt¹ím nebezpeèím pro Èechy jsme sami sobì," øíká na kameru senátor Tomá¹ Töpfer zvolený za ODS...
|
Nejmlad¹í z na¹ich vnouèat, pøed¹kolák Pepa si v poslední dobì oblíbil slovo dement. Pou¾ívá ho èasto, mo¾ná i proto, ¾e je mu to zakazováno a jak známo zakázané ovoce nejvíce chutná. Neváhá tím slovíèkem oznaèit øidièe, který pøed námi jede pomalu, nebo øidièe, který nás pøedjede, co¾ se Pepovi zejména nelíbí...
|
"Ahoj, no uka¾ se, ty ale vypadá¹! Promiò, já vím, ¾e je to moje vina, ¾e jsem si tì nev¹ímala." Omlouvala jsem se a vysvìtlovala vánoèní hvìzdì, proè je tak zanedbaná. Byla chudinka ji¾ dávno za zenitem své krásy. Vybledlá, vztahovala smutnì ke mnì svoje zaprá¹ené vìtvièky s pokroucenými listy...
|
Jsme ve vìku, kdy na¹e dìti mají své dìti a s láskou i naprostou samozøejmostí je vychovávají. Nìkdy se nám zdá, ¾e ve spìchu, ale se stejnou pøirozeností jsme toto èinívali i my. Dnes u¾ s nedostatkem èasu nezápolíme, o to více si v¹ímáme vnouèat, máme více èasu se s nimi radovat, u¾ívat si jich a také pøedávat svá moudra...
|
40èlenný folklorní soubor Hoøeòák vèetnì 12èlenné muziky se za 60 let své èinnosti zaøadil mezi nejvýznamnìj¹í a nejúspì¹nìj¹í soubory v èeském prostøedí. ©íøil a ¹íøí slávu podkrkono¹ského folkloru nejen po celé Evropì, ale sklízel úspìchy i na jiných kontinentech...
|
V onen den bylo jasné, ¾e se Taiovy my¹lenky chovají jako vèely, do jejich¾ úlu právì zavítal medvìd. Diktát sice napsal, ale je¹tì nejménì desetkrát se jej sna¾il pøeru¹it rùznými "pøíbìhy ze ¾ivota". Byla jsem v¹ak neoblomná, a tak po dvacetiminutovém souboji le¾í diktát pøede mnou - vyzdobený nìkolikerým ¹krtáním a prázdnými místy...
|
Klasické úsloví, ¾e èápi pøiná¹ejí dìti, v¹ichni známe. Samozøejmì i malé dìti dnes vìdí, ¾e s jejich pùvodem je to docela jinak. Nesporné je, ¾e èápi pøiná¹ejí ka¾doroènì po zimním období v¾dy tolik oèekávané jaro. A jeliko¾ se u¾ nìjaký pátek známe s "tetou" Jarkou, která bydlí pøímo u èápù ve Frýdlantì...
|
V této teï u¾ zbourané - stalo se tak v srpnu 2007 - a dlouhá léta chátrající chaloupce na Láni, která nebyla chránìnou kulturní památkou, parodovali gymnazisté v roce 1914 tehdy populární uèitelská pìvecká tìlesa. V chaloupce, kterou nazývali katovna v pustém lese...
|
Nutno øíci, ¾e Tai se u¾ dokonale pøizpùsobil novému prostøedí a neodli¹uje se od svých tuzemských spolustudentù ani ve vynalézavosti, jak odvrátit blí¾ící se pohromu - a» u¾ je to diktát, nebo jen nepøíjemná otázka. Pochopil toti¾, ¾e v¾dy je tøeba získat èas na rozmy¹lenou. Nejjednodu¹¹í a také nejèastìj¹í...
|