Letem, svìtem...
22.04 - Praha:Prùzkum spokojenosti: SeneCura potvrzuje vysokou úroveò i dùvìru v poskytované slu¾by
Celková spokojenost respondentù v roce 2024 v domovech pro seniory SeneCura dosáhla hodnoty více ne¾ 95 %.
Témìø maxima dosáhla hodnocení v oblastech: Kvalita a vstøícnosti pøijetí (98 %), Dùvìra (97 %), Ohleduplnost peèujícího personálu (97 %) a Zdvoøilost a pozornost personálu (97 %). Klienti si nejvíce cení lidských kvalit a vstøícnosti personálu, dostupnosti sociálního pracovníka (97 %), nebo mo¾nosti tématických pokrmù (97 %).
Klienti a jejich rodiny pozitivnì hodnotili také prostøedí domova (95 %), konkrétnì údr¾by a èistoty spoleèných prostor (97 %), aktivní ¾ivot v domovì vèetnì volnoèasových programù (94 %) èi kvalitní stravu (93 %).
"Vá¾íme si toho, ¾e nás klienti i jejich blízcí hodnotí tak pozitivnì. Ukazuje to, ¾e se nám daøí naplòovat na¹i vizi poskytovat individuální vysoce kvalitní zdravotní a sociální péèi a navíc s lidskostí a respektem. Zároveò je pro nás zpìtná vazba klíèovým nástrojem pro dal¹í zlep¹ování slu¾eb a dùle¾itým ukazatelem jejich kvality." øíká k výsledkùm provozní øeditelka SeneCura Vìra Husáková.
SeneCura je pøední poskytovatel sociálních slu¾eb, v Èesku provozuje 17 SeniorCenter a ka¾doroènì realizuje nezávislý prùzkum spokojenosti klientù a jejich rodin. Klienti odpovídají na ti¹tìné dotazníky, pøíbuzní pak vyplòují formuláøe online. V roce 2024 SeniorCentrum Plzeò jako první vyu¾ilo pro klienty domova výhradnì online verzi dotazníku, a to s externí asistencí pøi zachováním anonymity respondentù. Prùzkum realizovala nezávislá spoleènost Ipsos na platformì Qualtrics.
Zpìtná vazba klientù, jejich blízkých a jiných náv¹tìvníkù pøedstavuje pro spoleènost SeneCura neocenitelný zdroj informací. Kromì takto rozsáhlého prùzkumu získává SeneCura zpìtnou vazbu øadou dal¹ích zpùsobu – osobnì lze s podnìty kontaktovat vedení domova nebo vyu¾ít schránku dùvìry. Zamìstnanci zase mohou vyu¾ít interního ombudsmana. Jednotlivá SeniorCentra pak disponují definovaným systémem pro evidenci zpìtné vazby, který umo¾òuje sledování klíèových ukazatelù kvality a jejich postupné zlep¹ování.
Kromì poskytování individuální péèe na vysoké úrovni kvality jsou stavebními kameny spokojenosti klientù domovù SeneCura také jedineèné programy, které pøispívají k jejich ¾ivotní pohodì.
Mezi ty nejvýznamnìj¹í patøí program "Veèeøe pøi svíèkách" pro rodinná setkání s jedineènou atmosférou, "Roèní pøání" plnící osobní sny klientù, "Chutnì a zdravì" zaji¹»ující rozmanitou a nutriènì hodnotnou stravu, kterou pøipravují pøímo vlastní kuchynì ka¾dého domova, anebo ka¾doroèní Zahradní slavnosti. Jednou z klíèových aktivit domovù SeneCura je mezigeneraèní spolupráce, která krom radosti ze spoleèného stráveného èasu s dìtmi pøi tvoøení, ètení nebo zpívání, pøiná¹í obìma stranám mnoho výhod - dìti se uèí respektu ke stáøí, senioøi naopak získávají energii a pocit u¾iteènosti. JI¾ deset SeniorCenter SeneCura získalo za mezigeneraèní spolupráci certifikaci Mezigeneraènì, udìlovanou organizací Mezi námi o.p.s.
SeniorCentra SeneCura se mohou pochlubit také øadou certifikací, které garantují vysokou kvalitu poskytované péèe. Mezi nejvýznamnìj¹í patøí Znaèka kvality Asociace poskytovatelù sociálních slu¾eb (APSS), mezinárodní certifikace øízení kvality E-Qalin, Vá¾ka od Èeské alzheimerovské spoleènosti a novì i ocenìní Kvalitní nutrièní péèe.
Filip Moravec