Pro Rodinu
U¾ potøetí se otevøel 5. bøezna pra¾ský areál v Letòanech zájemcùm o veletrh For Family. V pìti halách se souèasnì koná pìtice veletrhù: For Habitat , bydlení, For Garden, zahradní architektura, nábytek a technika, For Kids potøeby pro dìti, For Travel, cestovní ruch a koneènì to, co naše ètenáøe zajímá nejvíc, For Senior. Návštìvníkùm se do nedìle pøedstavuje více ne¾ 600 vystavovatelù. Zájemce dopraví k výstavišti nový úsek metra C, který konèí v poli asi 300 m od areálu, a ty ménì zdatné doveze a¾ pøed brány mìstský autobus.
I kdy¾ se prý poèet vystavovatelù zvýšil o 15 %, v èásti Pro Senior to není vidìt. Hala se opìt nezaplnila a jsou tam pøevá¾nì stejní vystavovatelé jako loni, dokonce i na stejných místech. Své slu¾by nabízejí seniorùm nìkolikery láznì, nìkolikery specializované èasopisy, firmy vyrábìjící rùzné mastièky a kosmetiku èi potravinové doplòky. Novinkou je mobilní edukaènì–preventivní centrum, které pod názvem Corega Senioøi 2009 poradí nositelùm zubních náhrad a umo¾ní konzultace se stomatologem a dentální hygienièkou. Trochu depresivnì pùsobí nìkteré u¾iteèné výrobky pro nejstarší seniory: signalizaèní systém pro komunikaci mezi „klienty“ a sestrami v v ústavech sociální péèe, speciální náramkový mobilní telefon s GPS pøijímaèem umo¾òující pøivolat pomoc a lokalizovat polohu , nebo tísòová péèe monitorující klienta v bytì a poskytující okam¾itou pomoc po stisknutí tísòového tlaèítka.
Svùj stánek v této èásti veletrhu má také Sdru¾ení obrany spotøebitelù, které rozdává soubor letákù informujících jak posuzovat kvalitu potravin, co znamenají povìstná Éèka, jak a kdy reklamovat atp.
Samozøejmì, ¾e se návštìva neomezuje jen na jednu z pìti hal. V tìch dalších si mù¾ete prohlédnout poèetné druhy zejména sedacího nábytku, luxusní lo¾nice, napø. od firmy hohno, co¾ není chyba tisku. Mù¾ete si vybrat zahradní nábytek, ale i vodotrysky èi jezírka, a za necelých 6 tisíc si na místì mù¾ete zakoupit myminygolf s plastovými pøeká¾kami. A kdy¾ u¾ jsme u tìch mimin, tìch se po výstavišti pohybují stovky v nejrùznìjších koèárcích, proto¾e mladé maminky zde mají mo¾nost širokého výbìru zbo¾í. Na konci haly je pak jakési skotaèištì, kde se dìti mohou vyøádit v nafukovacím hradu, pojezdit v bateriových autíèkách na minidopravním høišti apod.
S nabídkou cestování to moc slavné není, je tu jen málo cestovních kanceláøí. Asi není mìsíc po Holiday World oèekáván pøíliš velký úspìch a také existenèní nejistota vyvolaná krizí není právì motivujícím èinitelem k nákupu zájezdu.
Od návštìvy veletrhu nelze oèekávat nìjaké pøevratné novinky, ale urèitì pøispívá k poznání toho nejzajímavìjšího, co trh nabízí. Kdo chce v tìchto nejistých dobách smìnit své peníze za kvalitní zbo¾í, urèitì si vybere. Tøeba luxusní kajutový èlun na moøe za 125 000 dolarù.
Ivo Antušek