vydání první, autor a vydavatel: M.Oupic, cena 195 Kè
Nabízíme vám krátkou informaci o nové knize, která by vás jistì mohla zajímat. Tato kniha slou¾í jak dospívajícím, studujícím, lidem ve støedním vìku, tak také seniorùm, nebo» jistì ka¾dý by si rád zlepšil svoji pamì». Pomocí této knihy toho mohou všichni dosáhnout, navíc velmi jednoduchou a zábavnou formou!
Pamì»ové háèky jsou jednoduchá mentální technika, která slou¾í k procvièování a trénování pamìti, k rozvoji kreativity a tvoøivosti. Technika je velmi rychlá a hravá, proto se dá také oznaèit pojmem „mentální aerobik“.
Princip této techniky je zalo¾en na propojení èíslic a písmen, respektive na vytváøení obrazù k písmenùm, která jsou k èíslicím podle pøedem stanoveného sledu pøiøazená. Proto¾e málokdo z nás má rád matematiku a èísla, která nám moc neøíkají, anglosaská metoda pamì»ových háèkù pøiøazuje ke ka¾dému èíslu písmena a z nich vytvoøená slova. Prvních deset èísel má dané písmena a k nim i pøíslušná jednoslabièná slova. Dvoj a více ciferná èísla pak kopírují tìchto prvních deset písmen, napøíklad èíslo 15 je tvoøeno písmeny T a L (nebo» 1 má písmeno T, a 5 zase písmeno L). Metoda vychází z angliètiny a v ka¾dém jazyce je vytvoøena pøíslušná mutace s písmeny a slovy konkrétního jazyka. Je mo¾né si stanovit svá slova, ale je to zbyteèné, kdy¾ to odborníci ji¾ udìlali za Vás. A vìøte není snadné, podle všech pravidel taková slova objevit.
Obrazy jsou univerzálním jazykem našich myšlenek a jsou pro náš mozek a mysl velmi výsti¾né a srozumitelné. Proto si v¾dy lépe vzpomenete na vìci, které si spojíte s nìjakým obrazem nebo situací ne¾ na vìci, o kterých pouze slyšíte. Proto si místo èísel nìkolika èísel vytvoøíte vlastné film s tìmito odpovídajícími slovy. Tím si nejen lépe èísla zapamatujete, ale také si rozvíjíte svou pøedstavivost a pøedevším tvoøivost (kreativitu).
Praktický význam pamì»ových háèkù je v jejich uplatnìní v rùzných oblastech, v nich¾ si potøebujeme cokoli pamatovat. Od jednoduchých pomùcek k zapamatování (kódy PIN, soupis polo¾ek k nákupu, telefonní èísla èi i jiné pøístupové kódy), pøes rozsáhlejší (napøíklad jednotlivé body pøednášky, prezentace) a¾ po více obsáhlé oblasti (napøíklad konkrétní rozsah látky pøi studiu). Napøíklad uèební látka má 5 èástí, je jedno jak velkých (odstavce, stránky, oddíly, knihy). Stejné to je jestli¾e máme firemní prezentaci nebo veøejný projev. Ka¾dou èást si jakoby pomyslnì oèíslujeme a pøi studiu si místo èísla pamatujeme slovo. Proto¾e èíslo 1 má pøiøazeno slovo TÙÒ, tak se první èást uèiva (prezentace, projevu) bude odehrávat u tùnì. Druhá èást sdee zase bude odehrávat na Arše na moøi (slovo k èíslu 2 je Noe). A tak dále. Samozøejmì dìj jednotlivých èástí propojíme, tak¾e se od tùnì plynule dostaneme k Noemovi a pak dál. Kdy¾ máme celý tento film zapamatovaný, tak nemusíme mít ani ¾ádné poznámky, proto¾e známe logický sled filmu a v¾dy víme, v jaké jeho èásti se nacházíme.
Pamì»ové háèky jsou také velmi oblíbené jako zábavná hra (napøíklad dìti a rodièe èi prarodièe si vzájemnì zadávají pøedmìty k zapamatování). Tím si nejen cvièí pamì», tvoøivost a kreativitu, ale také zlepšují sociální vztahy.
Zdena Lipinová
Více informací i ukázky najdete na webových stránkách autora a nakladatele v jedné osobì: www.oupic.com