Velikost textu: normální | zvìt¹it | zmen¹itInternetový magazín nejen pro seniory  

Navigace

Svátek
Dnes slaví svátek Otmar,
zítra Mahulena.

Mù¾ete jim poslat elektronickou pohlednici.

Klub
U¾ivatel: nepøihlá¹en

Více informací o klubu a èlenství v nìm se mù¾ete dozvìdìt na stránkách na¹eho klubu.

Anketa
Náv¹tìvníci stránek - vìk náv¹tìvníkù. Dìkujeme za hlasování!
 
 
 
 

Statistika



Podporují nás
OSTRAVA!!!


MOAP


Nadace OKD


SENSEN


SeniorTip.cz,
ISSN 1801-9900
Vydává: Spoleènost senior o.s.

Createt by NETtip 2006
Webhosting SvetHostingu.cz

Prosím neštìkat!

Tohle povídání si dovolím vìnovat jedné sleènì, kterou jsem potkala dnes ráno. Bylo krásnì, procházka pøes Palackého most mnì pøíjemnì naladila, proto¾e pohled na Hradèany zalité sluncem se opravdu neookouká. Vltava plynula taky klidnì, slunce posílalo do vln støíbøité odlesky a rybáøi na svých loïkách sedìli jako v¾dy malebnì a zadumanì. 

Ve Václavské pasá¾i jsem ze zalíbením a následnì s povzdechem (ty si taky nekoupím…) chvilièku obdivovala botièky jako pro Popelku a rozkvetlá støemcha v parku na Karlovì námìstí mi pøipomenula, ¾e moje „støemchová“ váza je zatím prázdná. 

Dobrá nálada mi pøetrvala do chvíle, ne¾ jsem udìlala zásadní chybu. Ne, ¾e bych mìla jít nakoupit jinam. Obchod, který ka¾dý všední den ráno navštìvuji, abych si poøídila denní pøíjem kalorií, je úpravný, èistý a prostorný. Ale – šla jsem zaplatit k pokladnì, ve které sleèna, které toto povídání pøipisuji, právì sedìla. Podívala se na mì úkosem a štìkla: „Vedle!!!“ Znìlo to jako prásknutí bièem. Skoro jsem mìla chu» zeptat se, zda si do mì nechce kousnout. Mo¾ná, ¾e by jí pár kapek nevinné krve uspokojilo. Pøešla jsem ke druhé pokladnì a pooèku ji sledovala. Zavírání kasy se podobalo výstøelu a sloupec košíkù pøesunula ke vchodu kopáním. Snad tak vybila všechnu negativní energii a v poledne bude u¾ na zákazníky vlídná. Ale to mi není nic platné. Tou dobou tam nechodím. 

Mým snem je, aby první „cizí“ èlovìk, kterého ráno potkám, byl alespoò trošku pøíjemný. Nemyslím tím, ¾e by se lidé mìli na sebe zubit, jako ti š»astlivci z reklamy na bìlení chrupu. V ranních hodinách nezkoumám upøímnost úsmìvu, úplnì mi staèí ten profesionální. 

Ještì trochu otøesená jsem nastoupila do tramvaje. Pøede mnou se tam nahrnuli mládenci s batohy, spoustou øeèí, samá ruka, samá noha. Obsadili vítìznì všechny volné sedaèky, ale najednou jeden vyskoèil jako bodnutý vèelou a s gestem gentlemana mi nabídl místo. Ú¾asné. Mo¾ná, ¾e nìkterá z ¾en v mém vìku by se cítila dotèená. Tøeba by jí vadilo, ¾e je pova¾ována za ubohou staøenku, která se neudr¾í na nohou. Ale já jsem si v té chvíli pøipadala jako opravdová dáma, která je hýèkána pozorností pohledného mladíka. A tak jsem si uvìdomila, jak zavádìjící je první dojem a zevšeobecòování. Sleèna v pokladnì, pìknì upravená, o které se pøedpokládá, ¾e bude, kdy¾ ne milá, tak aspoò zdvoøilá, se projeví jako vnuèka vlkodlaka. A mládenec, kterého by moralista oznaèil za nevychovance, má v sobì noblesu Oldøicha Nového.

Milá sleèno, mo¾ná, ¾e Vám právì dnes nìkdo ublí¾il, nebylo Vám dobøe, špatnì jste se vyspala nebo Vás „dostal“ pohled na výplatní pásku. Ale pøenést svùj vztek na druhé, problémy nevyøeší. Tak¾e prosím neštìkat. A kdy¾ u¾ byla øeè o reklamách, jedna z nich je skuteènì pravdivá. Slogan na ní zní: úsmìv sluší ka¾dému.

 
Eva Vlachová
* * *
Ilustrace © František FrK Kratochvíl

Zobrazit všechny èlánky autorky


Komentáøe
Poslední komentáø: 11.07.2019  07:40
 Datum
Jméno
Téma
 11.07.  07:40 Karla I.