Pro Rodinu
Už potřetí se otevřel 5. března pražský areál v Letňanech zájemcům o veletrh For Family. V pěti halách se současně koná pětice veletrhů: For Habitat , bydlení, For Garden, zahradní architektura, nábytek a technika, For Kids potřeby pro děti, For Travel, cestovní ruch a konečně to, co naše čtenáře zajímá nejvíc, For Senior. Návštěvníkům se do neděle představuje více než 600 vystavovatelů. Zájemce dopraví k výstavišti nový úsek metra C, který končí v poli asi 300 m od areálu, a ty méně zdatné doveze až před brány městský autobus.
I když se prý počet vystavovatelů zvýšil o 15 %, v části Pro Senior to není vidět. Hala se opět nezaplnila a jsou tam převážně stejní vystavovatelé jako loni, dokonce i na stejných místech. Své služby nabízejí seniorům několikery lázně, několikery specializované časopisy, firmy vyrábějící různé mastičky a kosmetiku či potravinové doplňky. Novinkou je mobilní edukačně–preventivní centrum, které pod názvem Corega Senioři 2009 poradí nositelům zubních náhrad a umožní konzultace se stomatologem a dentální hygieničkou. Trochu depresivně působí některé užitečné výrobky pro nejstarší seniory: signalizační systém pro komunikaci mezi „klienty“ a sestrami v v ústavech sociální péče, speciální náramkový mobilní telefon s GPS přijímačem umožňující přivolat pomoc a lokalizovat polohu , nebo tísňová péče monitorující klienta v bytě a poskytující okamžitou pomoc po stisknutí tísňového tlačítka.
Svůj stánek v této části veletrhu má také Sdružení obrany spotřebitelů, které rozdává soubor letáků informujících jak posuzovat kvalitu potravin, co znamenají pověstná Éčka, jak a kdy reklamovat atp.
Samozřejmě, že se návštěva neomezuje jen na jednu z pěti hal. V těch dalších si můžete prohlédnout početné druhy zejména sedacího nábytku, luxusní ložnice, např. od firmy hohno, což není chyba tisku. Můžete si vybrat zahradní nábytek, ale i vodotrysky či jezírka, a za necelých 6 tisíc si na místě můžete zakoupit myminygolf s plastovými překážkami. A když už jsme u těch mimin, těch se po výstavišti pohybují stovky v nejrůznějších kočárcích, protože mladé maminky zde mají možnost širokého výběru zboží. Na konci haly je pak jakési skotačiště, kde se děti mohou vyřádit v nafukovacím hradu, pojezdit v bateriových autíčkách na minidopravním hřišti apod.
S nabídkou cestování to moc slavné není, je tu jen málo cestovních kanceláří. Asi není měsíc po Holiday World očekáván příliš velký úspěch a také existenční nejistota vyvolaná krizí není právě motivujícím činitelem k nákupu zájezdu.
Od návštěvy veletrhu nelze očekávat nějaké převratné novinky, ale určitě přispívá k poznání toho nejzajímavějšího, co trh nabízí. Kdo chce v těchto nejistých dobách směnit své peníze za kvalitní zboží, určitě si vybere. Třeba luxusní kajutový člun na moře za 125 000 dolarů.
Ivo Antušek