Možná si ještě někteří vzpomenou na můj článek srovnávající hypermarkety. Zvítězil tenkrát Kaufland, zavrhl jsem Carrefour. Posledně jmenovaný už je pryč, převzalo ho Tesco, a i když ceny nepatří mezi nejnižší, získal své zákazníky přehlednějším výběrem zboží a rozsahem nabídky.
Když jsme onehdy dostali leták od Kauflandu, neodolali jsme. Ten správný moment pro skvělý nákup – hlásal nápis na titulní straně a 1200g chléb za 8,91 Kč, pivo Bráník za 4,90 Kč skutečně lákaly k nákupu. Výhodný nákup kačeny za 49,90 Kč a másla za 15,90 Kč rozhodl a na ranní sobotní nákup do Kauflandu jsme se vypravili.
I když jsme tam nebyli hned v 7, kdy otevírají, ale o půlhodinku později, zažili jsme nemilé překvapení. Všechny uličky pro nákupní vozíky byly prázdné a zájemci o levné zboží stáli před pokladnami a už zdaleka volali na čekající, aby jim rezervovali po vyprázdnění vozíky. Před pokladnami stály početné skupiny Vietnamců s vozíky vrchovatými a někteří táhli dokonce vozíky dva. Mezi čekajícími vládla nervozita, zda se podaří nějaký ten vozík vybojovat, prokličkovat mezi regály, a zda se na ně ještě vůbec levné zboží dostane.
Zírali jsme na to, jak spadlí z višně a maně jsem si vzpomněl na film Český sen o oklamaných virtuálním hypermarketem v Letňanech.
„Horší jak za bolševika“, zhodnotila situaci manželka. „Chceš čekat? Nepůjdeme domů?“
A šli jsme. Cestou jsme probírali Vietnamce, kteří si z hypermarketu udělali zřejmě velkoobchod, což je koneckonců zcela legální, a o ceně, za níž jsme ochotni koupit to které zboží.