BEZ MO®NOSTI VOLBY
...bez vìdomí vlastní identity ale v souladu se Zákonem pøírody, byli jsme rodièi pøivedeni na tento Svìt. Ve vìtšinì pøípadù i v souladu s jejich pøáním, ve vìtšinì pøípadù i s jejich láskyplným oèekáváním. Nás, dìtí rodièù, neptal se nikdo zda chceme na Svìt ano èi ne, zda v této neklidné dobì a v této rodinì. Zda v které zemi a s jakou barvou pleti. A pøedevším, zda jako chlapec èi dìvèátko. Øíká se tomuto Údìl. Modrá barva pro chlapce, daný zpùsob výchovy a uplatnìní. Rù¾ová barva pro dìvèátka s mašlí, pøipravována k ¾enským povinnostem. Platí to stále?
Pøi svém porodu shledali mne chlapcem a takto se mnou v¾dy jednáno. Vèetnì Základní vojenské slu¾by. Nic víc. ®ádné otázky. ®ádné pochybnosti. Jsou zde však poslední dobou zøetelné emancipaèní snahy menší skupiny obyvatelstva, výraznì nesouhlasící se svým Údìlem v majoritní spoleènosti a s tlakem na zmìnu právního stavu svého postavení. Nechci u¾ívat spisovného oznaèení - Homosexuální mu¾i a lesbické ¾eny. Uvedené heslo pøíèí se doslovným pøekladem i zprofanovaným, nejistým významem. Jisté pro mne je poznání, ¾e rozdíl mezi Mu¾em a ®enou není urèován výhradnì jen obsahem trenýrek a zpùsobem u¾ívání tohoto. Hranice rozdílu zasahuje mnohem hloubìji do osobnosti ka¾dého z nás; hloubìji, ne¾ jsme si ochotni pøipustit. Krajní meze nejsou dostateènì a zcela jasnì vyznaèeny. Chci zcela otevøenì pøedestøít názor, ¾e v ka¾dém Mu¾i nachází se i ®ena; v ka¾dé ®enì nachází se i Mu¾. Jsme spojité nádoby v jediné. Vnìjší znaky pøíslušnosti jsou jednoznaèné, obsah promìnlivý. Velmi promìnlivý. A potøebný pro souèasnou, promìnlivou dobu. Potøebný pro vnímání sebe a svých spoluobèanù. Pro vnímání své vlastní sexuální orientace. K èemu však to?
Pøi nedávném jednání parlamentu Èeské republiky byl halasen i zákon o Registrovaném partnerství. Mnoho se o zákonu mluvilo, mnoho pøedsudkù bylo vysloveno. Praktický výsledek témìø nulový. Proè? Zvykli jsme si, MY, všechny skupiny spoleènosti, pohybovat se v ¾ivotì jen zpùsobem „od výhodného k výhodnìjšímu“. Nikoliv „od potøebného k potøebnìjšímu“. Jakékoliv závazky jsou na obtí¾. Proto dnes „moderní“, neuzavøené svazky párù smíšených, (rozumìj – mu¾ a ¾ena), i párù nesmíšených, (rozumìj – mu¾ a mu¾; ¾ena a ¾ena), jsou na úrovni svazkù „pøátelských“. Co však slovo – pøátelství - znamená pro naplnìní významu partnerského svazku a tím je myšleno poèetí a výchova dìtí, jest záhadou. Záhadou slovní, etickou, právní. Nejeví se souèasným a únosným, kdy¾ významovì jasné „pøijetí osobní odpovìdnosti“ je zamìòováno zaml¾ujícím pojmem „pøátelství“. Týká se toto všech mu¾ù a ¾en v jakémkoliv zpùsobu, druhu èi oznaèení vzájemného partnerského sou¾ití. Heterosexuálù i homosexuálù.
„Na psí kní¾ku“ jmenujeme volný svazek partnerù, bez vyznaèeného práva a povinností vùèi druhovi, ale pøedevším vùèi dìtem poèatým z tohoto sou¾ití. Zvíøata mám rád a hafáky obzvláš». S nìkterými si i tykám. Psí vìrnost je pøísloveèná. Odmítám však pøijmout schéma t.zv. „pøátelství“ a tím vydat lidská mláïata všanc neurèitelnému, obecnému vztahu jejich rodièù. Vzájemné pøátelství a vzájemná úcta jsou základní emocí vztahu mezi jakýmikoliv partnery. Láska kultivující nadstavbou biologické nutnosti. O vášni nemluvì. Avšak ka¾dý z nás, pøiznaných starousedlíkù man¾elských ví, a to zcela konkrétnì, ¾e Láska i Vášeò jsou faktorem promìnlivým. Ach jo…Leè spoleèné dílo ku prospìchu mláïat je tøeba konat bez ohledu na stav libida v podvìsku mozkovém. Nejvyšší Primáti mají nejlépe organizovanou právì péèi o potomstvo. Co však s tímto faktem pro 4% našich spoluobèanù? A co my, heterosexuálové se svými frustracemi z popírání základního loveckého instinktu? (Dámy prominou). Nejsme ji¾ Lovci, nejsme ale ani Sbìraèi. Co ve skuteènosti jsme, netroufám si pojmenovat. Vím však a veøejnì rozhlašuji, ¾e je nám gruntovnì potøebná tolerance. Tolerance mu¾ù vùèi ¾enám a naopak. Tolerance vùèi druhému pohlaví ukrytému v ka¾dém z nás. Tolerance majoritní skupiny vùèi skupinám minoritním. Je však tøeba øíci naplno a po¾adovat, ¾e je nám, heterosexuálùm, tøeba i tolerance ze strany okrajových sexuálních skupin, vùèi skupinì pøeva¾ující. Bez sektáøství a pocitu výjimeènosti, èi ménìcennosti. Podmínka hodnotného partnerského vztahu není otázkou sexuální orientace. Je to pøedevším osobní odpovìdnost vùèi sobì samému. Odpovìdnost vùèi svým nejbli¾ším a odpovìdnost vùèi následkùm svého konání. Zde je tøeba zvá¾it bez osobní zaujatosti, zda sou¾ití a výchova dìtí rodièi stejného pohlaví je tím nejlepším modelem biologicky dvojpólové lidské spoleènosti. Tím nejlepším vzorem pro formování dìtské pøedstavy o Svìtì. Zda prosazováním svých tajných pøání není ubli¾ováno bezbrannému jedinci. Zda nevytváøíme Údìl. Bez mo¾nosti volby. Bez mo¾nosti obrany.
Vše ostatní jsou jen hloupé, spekulativní pøedsudky. Nech» hodí kamenem, kdo…