Tak copak se nám s tím svìtem dìje. Nìjak se zaèíná øítit do záhuby. Koncem podzimu se zaène opakovanì klepat zemì na Kraslicku, pak nastanou Vánoce a aby nebylo všem problémùm konec, pøijde finanèní krize.
Sotva se pøekulí Nový rok, dojde k dalším otøesùm. Tentokrát ne v zemi ale na zemi. Èím více šetøíme vodou, tím je dra¾ší. Vysvìtlení je nasnadì. Vydìlat musí podnik i za cenu, ¾e se nic neprodá. Proto se plynaøská firma sna¾í nás pøesvìdèit, ¾e máme šetøit plynem. Bohulibý nápad. Trubky se musí udr¾ovat a šéfové chtìjí vìtší platy a tak je jedno co nám v tìch trubkách teèe. (Pokud tam vùbec nìco teèe.) Abychom si zvykali, tak nám náš mecenáš a dobrodinec bá»uška Putin zatáhl kohoutek od plynu. Je to všechno tak nìjak naruby. V dobì kdy ®idé válèí a Nìmci obchodují se není èemu divit. Ještì ¾e muslimové nezaèali šíøit køes»anství.
Jediná jistota je ale pøece zachovaná. V televizi se mù¾eme spolehnout na to, ¾e se v pravidelných intervalech objeví znìlka reklamy. Na to se dá spoléhat více ne¾ na pøedvolební sliby poslancù. Tak se èlovìk dozví vìci které ho do té doby vùbec nezajímaly. Napadlo by napøíklad normálního èlovìka, ¾e kdy¾ si napatlá na èelo jakousi mastièku, budou jeho vrásky o 72% menší. Jedinì barvy od …. dodají vaším vlasùm pøirozený lesk. Je to pravda, opravdu pùvodnì kaštanové vlasy po obarvení na záøivý mahagon se stopou modré barvy vypadají tak pøirozenì jak by to ani pøíroda nedokázala vytvoøit.
Proto¾e jsem ale pøeci jen technický typ, zaèal jsem se zajímat o další vìdecky dokázané pravdy. Napøíklad myèka nádobí. Po zhlédnutí reklamního šotu jsem uznal, ¾e s tou vodou asi nehospodaøíme úspornì. Ka¾dému dùchodci se hodí za rok ušetøit ty tisíce, pøi pou¾ívání myèky urèité firmy. Navštívili jsme jeden megaobchod ve kterém mají všichni zamìstnanci na zádech výzvu, která mì svádí k otázce, jak je to myšleno.
„Mohu vám nìjak pomoci?“
Musím ale konstatovat ¾e se v¾dy sna¾ili. Tentokrát jsem asi u nich hodnì klesl v cenì. Po prùzkumu naší domácnosti jsem zjistil, ¾e pro dvouèlennou rodinu by bylo zapotøebí mýt nádobí pro další ètyøi rodiny, nebo nakoupit více nádobí a mýt jej jednou za deset dní a nebo koupit menší myèku. Po dotazu jestli mají v prodeji myèku na ètyøi talíøe a dvì sklenky na èaj, se dotázaný prodavaè zaèal potit a nenápadnì zaèal shánìt posily. Vysvìtlil jsem mu tedy, ¾e se jedná o akceptování reklamy a po ujištìní, ¾e ne¾ertuji a jsem i na svùj vìk pøíèetný mi doporuèil konkurenèní prodejnu, kde prý mají všechno. Mám dojem, ¾e se u nich teï delší dobu nebudu smìt objevit. Škoda, rád jsem tam nakupoval.
A tak jsem zanevøel na všechny reklamy. Nevìøím ¾e mi Redbul dá køídla, kdy¾ si je nemohu poøídit pomocí Alvejs, a ¾e lepidlo na protézy Blendament je lepší ne¾ dobrý zubní technik. Stejnì jsou ty reklamy ponìkud popletené. Proè je u zubní pasty doporuèení zubaøù, kdy¾ by správnì mìlo být u reklamy na èokolády pro dìti. Krkavèí matka naopak tu èokoládu do dìtí cpe horem dolem. Zrovna tak jako maminka ví, ¾e pro tøímìsíèního brouèka je po¾ehnáním Nurofen. A» si zvyká. Pozdìji mu nebude zatì¾ko pøejít k lepším a vý¾ivnìjším práškùm.
Z toho všeho je vidìt, ¾e pokud se jedná o krizi, nemusíme se bát, ¾e ba postihla reklamní agentury.
Pøesto mám reklamy rád. Za mého mládí byla v kinì v¾dy pauza ne¾ nasadil promítaè nový kotouè do projektoru a po tu dobu se promítal obrázek “Pøestávka, obèerstvení v kuchyni“ a tak se vlastnì vracím do dìtství a jdu se do kuchynì obèerstvit.
“PØESTÁVKA“.