Èo, alebo kto je Boh?
Datum:
07.04.2016 18:34
Od:
oto (anonymní u¾ivatel)
Název:
Re: Èo, alebo kto je Boh?
Dobrý a ¹patný extremismus! Odhalení pokrytectví a dvojího metru EU
V ¾ivotì jsme èasto postaveni pøed okolnosti, ve kterých se najednou a zcela neèekanì uká¾e na¹e pravá tváø. Napøíklad tøeba na¹e fale¹ a pokrytectví, které se nám jindy daøí celkem úspì¹nì skrývat.
No a pøesnì k takovému náhlému odhalení fal¹e, pokrytectví a dvojího metru do¹lo nedávno ze strany EU. Konkrétnì ze strany rùzných, EU naklonìných, oficiálních i neoficiálních zdrojù, které vyjadøovaly své rozhoøèení nad nedávnými slovenskými parlamentními volbami.
V nich se toti¾ do parlamentu dostala extremistická strana a obsadila v nìm neoèekávanì velký poèet køesel. Slovensko bylo kvùli tomu oficiálnì i neoficiálnì pranýøováno za svùj nacionalismus, dávající do popøedí pùvodní slovenské hodnoty, za vyjádøení své pøíznì k extremismu, zamìøenému proti Romùm a migrantùm, a za své odsuzování evropské politiky multikulturalismu.
V èem v¹ak zcela konkrétnì spoèívá ona fale¹, pokrytectví a dvojí tváø EU, neèekanì odhalena její spøíznìnými zdroji?
No pøece v tom, ¾e na jedné stranì byl ve vztahu ke Slovensku odsouzen fa¹ismus, extremismus a v¹echny jeho projevy, pøièem¾ na druhé stranì samotná EU spolupracuje s extremisty a fa¹isty, a v tichosti toleruje jejich øádìní.
Jde zde o precedens, na základì kterého ztrácí EU v oèích vnímavých lidí svùj morální kredit a s ním i právo urèovat jiným to, co je správné a co dobré. Takové morální právo nemù¾e toti¾ v ¾ádném pøípadì spoèívat v rukou toho, kdo jedná tak otevøenì dvojtvárnì, jakoby ji¾ lidé byli zcela hlupáci. Hlupáci, kterým je mo¾né namluvit cokoliv a oni, jako slepé stádo budou i tak nadále vìøit „morální“ autoritì, která se jim svou oèividnou amorálnosti pøímo drze vysmívá do tváøe.
Nebo» nièím jiným, ne¾ vysloveným výsmìchem soudnosti veøejnosti je, pokud nìkdo na jedné stranì odsuzuje slovenský extremismus, av¹ak na druhé stranì má dobré vztahy s Ukrajinskou vládou, která spolupracuje se skupinami, otevøenì propagujícími fa¹ismus. A navíc, pokud tyto neonacistické skupiny páchají etnicky motivované vra¾dìní, jako napøíklad upalování lidí v Odìse, èi jiné, podobné zvìrstva.
Ne, prostì nemù¾e být pro nikoho u¾ ¾ádnou morální autoritou ten, kdo sice na jedné stranì odsuzuje slovenský extremismus, ale na druhé stranì v tichosti schvaluje udr¾ování fa¹istických tradic v pobaltských zemích, kde se ka¾doroènì konají pochody sympatizantù Waffen SS, které pobaltské státy pova¾ují za své osvoboditele od ruské okupace v období druhé svìtové války.
Jak tedy vidíme, není fa¹ismus, jako fa¹ismus! Z pokrytecky morálním rozhoøèením je toti¾ odsuzován jen ten, který se právì nám nehodí a který je zamìøen proti na¹im takzvaným hodnotám. Av¹ak na druhé stranì v tichosti tolerujeme projevy neonacismu na Ukrajinì, kde polovojenské oddíly, otevøenì se hlásící k odkazu fa¹istického zloèince Banderu vra¾dí a páchají zvìrstva. Také EU nic záva¾nìj¹ího nenamítá ani vùèi udr¾ování tradic Waffen SS v pobaltských zemích, proto¾e jejich neofa¹istická nenávist je zamìøena tím smìrem, který je ¾ádoucí. To jest, proti Rusku!
Toto je v¹ak z hlediska nejelementárnìj¹í morálky postoj výsostnì nekompatibilní. Jde o postoj bez pevné morální páteøe. Postoj, který pracuje vìdomì manipulativním zpùsobem s pojmy jako lidskost, lidská práva a morálka. Tyto vzne¹ené pojmy mu v¹ak ve skuteènosti slou¾í pouze k tomu, aby jimi zastøel a zakryl skuteèné amorální cíle, kterými jsou mocenské zájmy a neutuchající snaha ekonomicky profitovat z jiných.
Celkem otevøenì øeèeno, EU se chová tak, ¾e to, co vyhovuje nám a na¹im zámìrùm je morální a správné, a to i v pøípadì, ¾e je to ve skuteènosti nemorální a nesprávné. A pokud jsou vra¾dy a zvìrstva a¾ pøíli¹ oèividné, jako v pøípadì Ukrajiny, zahraje se to do ztracena.
A naopak, s morálnì okázalou pózou je odsouzen takový druh extremismu, který právì nám a na¹im zámìrùm nehraje do karet.
Takové nìco nesmírnì pokryteckého v¹ak mù¾e fungovat pouze proto, ¾e veøejnost je pøíli¹ povrchní a mìlká, a proto neschopná vidìt ve v¹eobecnì uznávané, takzvané morální autoritì, její bezprecedentní morální zvrácenost.
Pokud se toti¾ obyèejní lidé vìdomì neusilují stát morálními, dobrými, èestnými a spravedlivými, stávají se sami jedinci bez pevné páteøe. A to má v dne¹ní amorální dobì za následek, ¾e jsou názorovì nevyhranìní. ®e jsou jako tøtina ve vìtru. Stávají bezmocnými obì»mi l¾i, propagandy, pokrytectví a dvojtvárnosti, proto¾e jim chybí vlastní, pevná morální opora, vybudovaná na skuteèných hodnotách dobra a cti, kterou v sobì nikdy vìdomì nepìstovali.
Èlovìèe, staò se morálním a èestným, proto¾e jinak se stane¹ obìtí nemorálních! Obìtí jejich l¾í a podvodù! Obìtí jejich krásných øeèí o demokracii, humanismu a lidských právech, se kterými se vìdomì manipuluje! Nebo» nakonec mù¾e dojít a¾ k tomu, ¾e pùjde¹ bojovat za tyto krásné ideály, zatímco tvou víru v dobro a tvé naivní nad¹ení nìkdo pouze obratnì vyu¾ije k tomu, aby pod maskou krásných slov, manipulatívnì stavìných do popøedí, provádìl své neèisté zámìry, které se ve skuteènosti diametrálnì li¹í od navenek proklamovaných ideálù. A ty bude¹ ve své nevìdomosti zneu¾it pro mocenské a zi¹tné zájmy jiných.
Èlovìèe, nebuï slepý a uè se rozpoznávat le¾ od skuteènosti! Uè se demaskovat le¾ a nedej se zavádìt neèestností, skrývanou pod plá¹tíkem velkých ideálù. Nebo» pokud to nedoká¾e¹, stane¹ se prázdnou loutkou v rukou jiných, kteøí s tebou budou vìdomì manipulovat, pøièem¾ za tvými zády se budou z tebe smát.
Je nìco takového dùstojné èlovìka?
Vlastní lidskou dùstojnost a s ní i schopnost rozpoznávat fale¹ a pokrytectví v¹ak mù¾e¹ nabýt jedinì tehdy, pokud se ty sám zaène¹ usilovat být morálním, èestným, dobrým a spravedlivým.
Pokud se ale takovým nestane¹ a pokud ti takové úsilí nebude stát za to, pak pøe¾ije¹ celý svùj ¾ivot ve l¾i a v jakési zmanipulované virtuální realitì, ve které budou u¹lechtilé pojmy, jako svoboda, mravnost a lidská práva slou¾it k maskování zla a chamtivosti. A ty bude¹ ve své nevìdomosti slou¾it zlu ve fale¹ném domnìní, ¾e slou¾í¹ dobru.
Jedním z takových smutných pøíkladù je tøeba pøípad slovenských intelektuálù a kazatelù, kteøí se ji¾ tradiènì zvyknou pasovat do pozice jakéhosi svìdomí národa a kteøí po nedávných parlamentních volbách vyjádøili ve formì dopisu znepokojení nad zdr¾enlivým postojem církví vùèi zneu¾ívání køes»anské víry a køes»anských pojmù extremistickou stranou Mariána Kotleby.
Nicménì ¾el, právì tyto stejné takzvané osobnosti se svého èasu podepsali pod dopis na podporu souèasné ukrajinské vlády, její¾ poèáteèní, ale i souèasné pùsobení je spojováno s takzvaným „Pravým sektorem“. Organizací, otevøenì se hlásící k odkazu banderovcù a k fa¹ismu, její¾ aktivity tomu plnì odpovídají.
Takový pokrytecký postoj slovenských intelektuálù není tedy nièím jiným, ne¾ bezduchým kopírováním zvráceného trendu dvojího metru EU, na jeho¾ základì se ostøe odsuzuje extremismus, který nám nejde po ruce, ale v tichosti se toleruje fa¹ismus, který je nenávistnì obrácen proti odpùrcùm mocenských zájmù EU.
No a na margo ji¾ zmínìného, ​​dvojího metru je¹tì jeden pøíklad. A sice Saúdská Arábie, která je pøítelem a spojencem západu, pøièem¾ humanistický a za lidská práva neustále bojující západ ti¹e mlèí o tom, ¾e za homosexualitu tam hrozí trest smrti.
Nicménì stejný západ ponechal plný prùchod své rozhoøèené lidsko právní rétorice tehdy, kdy¾ nedávno vy¹el v Rusku zákon, definující vztah spoleènosti k homosexualitì a homosexuálùm jiným zpùsobem, ne¾ je to standardem v západní Evropì.
I v tomto pøípadì jde o klasickou ukázku postoje bez morální kontinuity, proto¾e na jedné stranì, u spojencù, se ti¹e tolerují vìci naprosto nepøijatelné, zatímco na druhé stranì se lidsko právnì tvrdì bojuje proti Rusku, aèkoli tam homosexuálùm ani zdaleka trest smrti nehrozí.
A co je ze v¹eho nejsmutnìj¹í, ¹iroké masy ve své povrchnosti, plytkosti a konzumnosti klidnì dovolují, aby jim pokrytci a lidé bez jakékoliv páteøe urèovaly, co je morální a co ne.
Ve støedu Evropy se opìt vymìnili strá¾e.
A hle, zlodìj a vrah lidem
o morálce ká¾e.
inspirované ver¹em z písnì Karla Kryla
http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.©