Mo¾ná si ještì nìkteøí vzpomenou na mùj èlánek srovnávající hypermarkety. Zvítìzil tenkrát Kaufland, zavrhl jsem Carrefour. Poslednì jmenovaný u¾ je pryè, pøevzalo ho Tesco, a i kdy¾ ceny nepatøí mezi nejni¾ší, získal své zákazníky pøehlednìjším výbìrem zbo¾í a rozsahem nabídky.
Kdy¾ jsme onehdy dostali leták od Kauflandu, neodolali jsme. Ten správný moment pro skvìlý nákup – hlásal nápis na titulní stranì a 1200g chléb za 8,91 Kè, pivo Bráník za 4,90 Kè skuteènì lákaly k nákupu. Výhodný nákup kaèeny za 49,90 Kè a másla za 15,90 Kè rozhodl a na ranní sobotní nákup do Kauflandu jsme se vypravili.
I kdy¾ jsme tam nebyli hned v 7, kdy otevírají, ale o pùlhodinku pozdìji, za¾ili jsme nemilé pøekvapení. Všechny ulièky pro nákupní vozíky byly prázdné a zájemci o levné zbo¾í stáli pøed pokladnami a u¾ zdaleka volali na èekající, aby jim rezervovali po vyprázdnìní vozíky. Pøed pokladnami stály poèetné skupiny Vietnamcù s vozíky vrchovatými a nìkteøí táhli dokonce vozíky dva. Mezi èekajícími vládla nervozita, zda se podaøí nìjaký ten vozík vybojovat, proklièkovat mezi regály, a zda se na nì ještì vùbec levné zbo¾í dostane.
Zírali jsme na to, jak spadlí z višnì a manì jsem si vzpomnìl na film Èeský sen o oklamaných virtuálním hypermarketem v Letòanech.
„Horší jak za bolševika“, zhodnotila situaci man¾elka. „Chceš èekat? Nepùjdeme domù?“
A šli jsme. Cestou jsme probírali Vietnamce, kteøí si z hypermarketu udìlali zøejmì velkoobchod, co¾ je koneckoncù zcela legální, a o cenì, za ní¾ jsme ochotni koupit to které zbo¾í.