O kráse nahých tìl a o striptýzu
Lidská nahota mì nikdy neurá¾ela. Spíše naopak. Zvláštì, jedná-li se o nahotu tìla ¾enského.
O nahotì mu¾ské mám však opaèný názor. Zatímco ji¾ od útlého dìtství jsem s oèima navrch obdivoval Vìstonickou Venuši, Michelangelùv David mnì poka¾dé vyloudil rumìlec na tváøi a vzbudil ve mnì zvláštní stud.
David italského mistra je znázornìním perfektního mu¾ského tìla, které jak my mu¾i dobøe víme, v bì¾ném ¾ivotì neexistuje. Proto je asi tato slavná socha obdivovaná milióny milovníkù umìní. Mu¾ští obdivovatelé v duchu závidí, ¾e nebyli pøírodou zrovna tak obdaøeni jako David, zatímco pøíslušnice slabšího pohlaví si s notnou dávkou zoufalství a nìkdy i se slzou v oku povzdychnou jak vzdálen Michelangelovì kráse je jejich po pivì páchnoucí a od uzenek obtloustlý mu¾íèek s povadle zchátralým kladélkem.
Za to, ¾e ¾enské tìlo ve mnì vyvolává hluboké emoce èasto spojené s vytøeštìnýma oèima a nìkdy, kdy¾ jde o obzvláštì krásné tìlo, i s bublinami u nosu, mají za následek moji umìním posedlí rodièe. Ti, v touze ve mnì ji¾ od ranného dìtství vypìstovat lásku k umìní, mì brali do galerií na výstavy, které se neobešly bez pláten plných polonahých èi zcela nahých ¾en. Nejradìji jsem však chodil do Národní galerie, kde jsem k potìšení rodièù trávil nekoneèné minuty zíráním na obrovské obrazy starých mistrù, na kterých pøevládaly svùdnì vyhlí¾ející, patøiènì vykrmená a hlavnì nahá tìla ¾en. V¾dycky mi bylo upøímnì líto, kdy¾ nìjaká kráska nebyla tlustá, proto¾e jsem se domníval, ¾e asi byla pøíliš chudá a v ¾ivotì strádala. Rodièe mnì vysvìtlili, ¾e za starých dob byla tlouš»ka výrazem krásy a dùkazem, ¾e se lidem dobøe daøilo. Proto jsem se také v ¾ivotì nikdy nedíval na obtloustlé ¾eny s pohrdáním. Tím jsem spíše èastoval ¾eny vyzáblé, které to v ¾ivotì oèividnì nikam nedotáhly, ¾ivoøily a proto byly kost a kù¾e. Teprve pozdìji v ¾ivotì, kdy¾ jsem se stal terèem posmìchu kamarádù, ¾e si soustavnì vybírám jenom strašnì tlusté holky, jsem se sna¾il najít zalíbení v dìvèatech pološtíhlých. Ale nebylo to ono. Zlomyslným kamarádùm jsem se moji z galerií nabytou zálibu v sádle se topících ¾en sna¾il vysvìtlit tím, ¾e jsem široce rozpa¾il pa¾e a hrdì prohlásil: “Tak takhle já mù¾u mojí holku obejmout a øíct, ¾e to je všechno moje. V tom je to uspokojení! V tom je ta rozkoš! A co mù¾ete øíct vy s vašima podvy¾ivenýma holkama, he?”
Kluci však trvali na svém, ¾e není nad štíhlé holky, proto¾e vynikají ve sportech a na plá¾ích v bikinách. Navíc jsou nadmíru pøíta¾livé v minisukních, co¾ nelze tvrdit o dívkách nadmìrných tvarù. Naše debaty obyèejnì nikam nevedly. Já zase stál tvrdošíjnì na svém, ¾e ty hubené neumìjí vaøit a proto jsou vychrtlé, zatímco macatost je zárukou dobré kuchaøky a tím pádem i dobrého ¾ivota.
Jednoho dne, kdy¾ jsme se opìt v restauraci dohadovali o pøednostech tlouš»ky nebo hubenosti, planou debatu pøerušil Pepa Tuèný moudrým návrhem jít na striptýz, kde se na vlastní oèi mù¾eme pøesvìdèit, jaká krása ¾enského tìla pøevládá v umìleckém svìtì. Slovo dalo slovo a dohodli jsme se, ¾e se veèer vydáme do slavného striptýz klubu Pink Pussycat.
Pøed návštìvou jsme trochu propadli panice, proto¾e nás napadlo, ¾e nás, mladíky s tváøemi posetými ne¾idy nakrásnì nemusí do klubu také pustit. Proto jsme si dali koøalku na kurá¾, Pepa si vykasal rukávy u ušmudlané košile, které odhalily jeho barevnì vytetované, šípem propíchnuté srdce s kostrbatým nápisem “I love you,” všichni jsme si zapálili cigarety a jako svìtem protøelí, po lásce prahnoucí chlapi jsme ledabyle prošli kolem hromotluka vyhazovaèe v dlouhém èerném kabátci, zlatými náušnicemi a èernými sluneèními brýlemi, který ani nemrknul a se zdvoøilým: “Dobré pobavení, pánové,” nás vlídnì pøivítal do vìhlasného klubu.
)
Zakouøený sálek byl ji¾ plný rozjaøených amerických námoøníkù, postarších plešatých tatíkù, kteøí se poøád nervóznì ohlí¾eli kolem sebe, jestli je náhodou nìkdo nezmerèí, ¾e si pod záminkou pozdní schùze odskoèili za erotikou, a nadr¾ených mladíèkù jako jsme byli my. Tu a tam se objevila i znudìná ¾enská tváø. Sálkem cloumala tak hlasitá muzika, ¾e jsme neslyšeli vlastního slova. Uvadìè nám ukázal prstem na volná sedadla uprostøed hledištì.
“Tak tady nesedim, proto¾e vodsud pøes ten èmoud prdlajz uvidíme,” roztrpèenì prohlásil Venca a marnì se rozhlí¾el po volném místì blí¾e jevištì.
“Seï a buï trpìlivej,” znalecky øekl Pepa, který nebyl na striptýzu poprvé. “Uvidíš ten šrumec o pøestávce, jak se lidi budou rvát o místa v první øadì,” dodal.
Na scénì se smyslnì kroutila umìlkynì s opravdovým hadem-škrtièem, se kterým dìlala pravé divy. Sálek zaburácel smíchy, kdy¾ taneènice pøistoupila k upocenému staøíkovi v první øadì a prstem ho vyzvala, aby jí rozepnul podprsenku. Dìda se prudce zdvihnul ze sedadla, aby roztøesenou rukou èást odìvu odstranil, avšak hbitá striptérka staøíkovi do oblièeje strèila hlavu hada a ucukla ani¾ by mìl mo¾nost cokoliv udìlat. Nakonec se taneènice odstrojila sama a za potlesku obecenstva se zaèala s hadem mazlit takovým zpùsobem, ¾e i pøes hustou clonu kouøe jsme si s klukama potvrdili, ze jsme chlapi. Naše chlapství však netrvalo dlouho, proto¾e zaèali do sálku hnát ledový vzduch.
“Hergot, kluci, co blbnou, taková kosa, dyk tady jeden eštì zmrzne,” postì¾oval jsem si, naèe¾ to byl opìt Pepa, který vysvìtlil, ¾e zima je dìlaná schválnì, aby se diváci pøespøíliš nevzrušili a nedìlali potí¾e tøeba tím, ¾e se na jevišti zaènou sápat na striptérky. “ A taky je to kvùli bradavkám, aby tìm holkám pìknì ènìly,” znalecky dodal Pepa.
Vystoupení skonèilo bouølivým potleskem a hvízdáním opilých námoøníkù, kteøí zaèali na jevištì házet mince a nìkteøí dokonce do rulièky stoèené bankovky. Na jevištì vyšel od hlavy k patì potetovaný konferenciér, který oznámil, ¾e bude krátká pøestávka po které bude show pokraèovat.
“Kluci a teï rychle do první øady,” zavelel Pepa a skákaje pøes sedadla se skuteènì prodral a¾ do první øady, kam jsme ho následovali i my.
“Tak se to pánové dìlá,” se zadostuèinìním øekl udýchaný Pepa. “O místo v první øadì se musí v¾dycky bojovat. Máme štísko, ¾e ti amíci jsou tak zhulákaní, ¾e jim to nedošlo,” dodal a my jsme se tetelili radostí, ¾e budeme mít všechno pìknì z první ruky pøimo pøed oèima.
“Vidíš, ty vole, ¾e ty holky sou štíhlý,” øekl Venca.
“Ale dy» sme vidìli teprve jednu s tím škrtièem,” ohradil jsem se. “Nevíš co pøíjde po pøestávce,” dodal jsem a mnul jsem si ruce nejenom na zahøátí, ale v oèekavání dalšího programu.
Koneènì se rozhrnula opona a opìt zaburácela ohlušující muzika. K mé neutuchající radosti se na scénì objevila tlustá èernoška, která se roztanèila s takovou vervou, ¾e jí po tìle vystoupily krùpìje potu, které jí však nezabránily od toho, aby ze sebe s neobyèejnou zruèností neodstranila školní uniformu a nesvíjela se do rytmu hudby jen tak v miniaturních bílých bikinách.
A náhle na mì došlo. Upocená èernoška mì vybídla, abych pøišel na jevištì. Já koukal okolo sebe dìlaje, ¾e její zvací ukazováèek a koketnì mrkající oko nejsou urèeny pro mì, ale pro nìkoho jiného.
“Nebuï srab a di tam! Aspoò bude nìjaká sranda,” pobídl mì Pepa.
Já se nakonec osmìlil a za øehotu obecenstva se vyškrábal na jevištì. Obézní striptérka se mì zeptala na jméno a pak se se mnou pustila do tak nemravného tance, ¾e ani ledový vzduch nezabránil, aby se mi vzrušením nezrychlil tep a dech. Diváci øvali povzbudivá slova jako pominutí. Umìlkynì se kroutila jako had, tak¾e mi pøece jenom nìjakou chvíli trvalo, ne¾ se mi podaøilo rozepnout hoøejšek a nakonec i rozvázat uzlík na bikinách na jejím mohutném boku. Spadlé bikini odhalily èerný trojúhelník, èernoška jakoby pohoršená vykøikla, zakryla se rukou a mì bez ceremonijí vystrèila zpátky do hledištì. Diváci tleskali nadšením, zatímco já se propadal studem.
Èerná striptérka, tentokráte jak ji panbùh stvoøil, dotanèila k první øadì a pøi pohybech, pøi kterých by se èervenal i nejotrlejší námoøník, sejmula z rozpáleného Vencova oblièeje brýle, se kterými se pak na jevišti oddala zcela neobyèejnì odvázanému tanci, pøi kterém se Vencovi brýle ocitly jednou na oèích rozohnìné taneènice, podruhé v jejím rozkroku. Zatímco my slzeli smíchy, Venca bez brýlí m¾oural kolem sebe a nevypadal pøíliš nadšenì.
Umìlkynì zakonèila vystoupení tím, ¾e Vencovi mohutnými prsy propleskla tváøe a nasadila mu brýle zpátky na nos. Venca je však okam¾itì s nosu sundal, zvedl se ze svého místa a skrz brýle koukal do svìtla, pak na nì foukal, kapesníkem je horlivì èistil a øval, ¾e jsou zaml¾ený a ¾e u¾ je nikdy v ¾ivotì nebude nosit. Venca se rozpálil natolik, ¾e obecenstvo pøestalo koukat na další èíslo, jako koèièku obleèenou taneènici, nýbr¾ na Vencu, proto¾e si hlasitì a trpce stì¾oval, ¾e má znièený brejlièky, ¾e chce odškodné, vy¾adoval vrácení vstupného a vykøikoval ¾e takto si umìní rozhodnì nepøedstavoval. Nakonec Vencovo vystoupení a náš jinak zajímavý kulturní zá¾itek skonèil tím, ¾e do hledištì rázným krokem vešel svalnatý bouchaè a udìlal to, za co byl placen a co se od nìj management oèekával. Prostì nás jednoho za druhým neomaleným zpùsobem vykopal z klubu.
Návštìva pro nás v ka¾dém pøípadì skonèila neslavnì. Náš spor vlastnì ani nepomohla vyøešit i kdy¾ se musím pøiznat, ¾e erotický tanec upachtìné èerné umìlkynì mì nav¾dy vyléèil z obdivování tlustých ¾en. Jejich akty však stále rád vidím na stìnách galerií, proto¾e akty ¾en vyzáblých se tam jaksi nehodí.
Moje další návštìva strip klubu se odehrála o mnoho let pozdìji v Praze. Dal jsem se pøemluvit kamarády, kteøí mì vzali na neobyèejnì pùsobivé vystoupení lehce odìných, štíhlých gymnastek, které provádìly neuvìøitelné výkony na olejem namazané tyèi. Bavil jsem se dobøe a¾ do té chvíle, ne¾ náhle vyvinutá gymnastka opustila svoji tyè a ne¾ jsem se nadál, stála vedle mne u baru. Ne¾ jsem mìl šanci si uvìdomit o co jde, krásná dívka se po mnì vinula jako bøeè»an, témìø takovým zpùsobem jako po té tyèce.
“Co to prosím vás tady sleèno provádíte?” zeptal jsem se zdìšenì.
“Nic, já jsem od týhle chvíle vaše,” s líbezným úsmìvem prohodila gymnastka.
“O èem to, prosím vás, blábolíte?”
“No ano, jsem vaše na celý veèer a celou noc, proto¾e mì váš kamarád pro vás koupil,” odvìtila jakoby se nechumelilo svi¾ná sleèna, vzápìtí mi navrhla tykání a jedním dechem si objednala drahý koktejl.
“Tak víte co, koukejte mazat zpátky na tu vaší namazanou tyè, proto¾e nemám zájem,” odpovìdìl jsem nasupenì, zatímco se kamarád smál a¾ mu tekly slzy. Nemohl uvìøit, ¾e jsem odmítl jeho originální dárek. “Buï si starej nebo blbej,” konstatoval s lítostí a odešli jsme domù.
Od té doby do podezøelých podnikù nechodím. Èlovìk neví, co se mu tam mù¾e pøihodit. Je mnohem lepší vysedávat v tichých galeriích a se zasnìným pohledem vstøebávat krásy skuteèného umìní. Alespoò má èlovìk èisté svìdomí, ¾e nezradil man¾elku kvùli nìjaké holce od tyèky…
Text: Ivan Kolaøík, OAM, Austrálie
Grafika: Vlasta Vrlová