Jaroslav Šipula: „Nejèastìji jezdím vlakem do Tìšína a jsem s ním spokojen. Ostatnì, pøes ètyøicet let jsem dìlal u Dopravního podniku, tak¾e k Èeským drahám mám ponìkud osobnìjší vztah. Také modernizace nádra¾í ve Svinovì se jim povedla a domnívám se, ¾e v Pøívozu u¾ de fakto dávno není ostravské hlavní nádra¾í. Akorát, co si tak vzpomínám, asi pøed dvaceti lety se øíkalo, ¾e svinovské nádra¾í bude propojeno se zastávkami MHD, ale toho u¾ se nejspíš nedo¾iju.“
Alena Zástupnická: „To, jak zrekonstruovali nádra¾í ve Svinovì i s pøilehlými plochami, to je velmi dobrá a pøíjemná zmìna. Za tak hezké a moderní nádra¾í se Ostrava nemusí stydìt ani pøed návštìvníky z ekonomicky vyspìlých zemí. Nejèastìji odtud jezdím do Havíøova, ale tøeba i do Pardubic a dál. Zatímco vlaky do Havíøova nejsou nic moc, k tìm, které jsou vypravovány na delší trasy, v podstatì ¾ádné výhrady nemám. Myslím, ¾e se Èeské dráhy sna¾í.“
Ondøej Hrouza: „Obèas jezdím vlakem z Krnova do Ostravy – teï je tam výluka a vlaky mívají pravidelnì zpo¾dìní, proto samozøejmì nemohu být spokojen. Na druhou stranu vím, ¾e pøi cestách do Prahy byla úroveò slu¾eb ve vlaku dobrá, tak¾e celkové porovnání si netroufám provést. Ono to bude asi poøád podobné, tu lepší, tu horší. Ale napøíklad to, co dokázali udìlat v rámci rekonstrukce svinovského nádra¾í, to opravdu hodnotím vysoko, vypadá to dobøe.“
Zdenìk Moravec: „Já vlak a¾ tak moc nepou¾ívám, mnohem více jezdím autobusem. Ten je pro mne výhodnìjší, proto¾e je rychlejší a levnìjší. Ale kdy¾ u¾ jezdím vlakem, tøeba po trasách Opava – Svinov, nebo Kopøivnice – Svinov, všímám si, ¾e v èistotì vagonù mají Èeské dráhy docela velký dluh. Navíc jsou vlaky poèmárané sprejery a vypadají hroznì. Ono je vlastnì otázkou, jak dlouho vydr¾í i právì zrekonstruované nádra¾í ve Svinovì tak pìkné, jak nyní je.“
Jana Koppová: „Vlakem jezdím pomìrnì èasto a se slu¾bami ¾eleznice jsem spokojená. I kdy¾ vlastnì – jak kdy. Hodnì jezdím z Ostravy do Hradce Králové a vlak na této trase obvykle nabírá zpo¾dìní pìt a¾ deset minut. To pravdu nemohou jezdit na èas? Ale na druhé stranì je nutno vidìt i klady. Tøeba svinovské nádra¾í má nyní úroveò stejnou, jako ve velkých evropských mìstech. Pøedtím to byla hrùza, jen¾e v souèasné dobì dávám tomuto nádra¾í velkou jednièku.“
Bo¾ena Tesaøíková: „Já vlakem cestuji ráda, ovšem øeknu vám, ¾e nìkteré zá¾itky mám hrozné, zejména pøi výlukách. Napøíklad ve Strá¾nici, kde jsem byla poprvé v ¾ivotì, mi autobusák s náhradní dopravou naprosto svévolnì neotevøel dveøe a odjel. Chápete to jednání? Ale jinak jsem s vlaky spokojená, pøedevším v motoráècích jsou obvykle velmi ochotné prùvodèí, které rády pomù¾ou. A taky jsem si všimla, ¾e tam bývají i celkovì hodnìjší lidé, ne¾ v Ostravì.“