Malování v operaèním systému Windows XP
Pojïte si hrát!
6. lekce
Výbìr obdélníkem a odkazy Kopírovat, Vlo¾it, Pøeklopit
V Malování jsou nástroje pro výbìr, které nám umo¾òují vystøihnout daný motiv z obrázku a libovolnì s ním pracovat:
Výbìr libovolného tvaru a Výbìr obdélníkem. Ten má vlastnosti stejné jako u nástroje prvního. Pokud budete s tìmito nástroji èasto pracovat a získáte zkušenost, sami brzy pøijdete na to, jaký je v nich rozdíl a co vše s nimi lze dìlat. Jsou to velmi intuitivní nástroje a zále¾í jen na fantazii výtvarníka, jaké nápady bude mít a jak je pomocí tìchto nástrojù pøedstaví. Dneska se budeme zabývat jednou z mnoha variant pou¾ití.
Váš obrázek na modul vytvoøte tímto zpùsobem:
- Nejprve namalujte jednoduchý motiv. Já jsem pøi ilustraèním obrázku zaèínala jen jedním lachtanem.
- Pak jsem pou¾ila nástroj Výbìr obdélníkem. Lachtana vybrala, a kdy¾ se kolem nìj utvoøil slabý obdélníèek, zvolila jsem odkazy Úpravy – Kopírovat, Vlo¾it, a následnì
Obrázek – Pøeklopit vodorovnì.
Kopírovaný obrázek se otoèil, uchopila jsem ho a zarovnala k prvnímu lachtanovi, ploutvièkami k sobì. Stejným zpùsobem jsem pokraèovala i s tìmi malými. Nejprve jsem si lachtany zkopírovala, pak zmenšila ta¾ením za rù¾ky a pak usadila na místo. Vylitím plechovky s rùznými barvami do balónkù, jsem zmìnila jejich barvu.
Váš obrázek, který vlo¾íte na modul by mìl mít tyto atributy:
Mìla by to být jednoduchá kompozice, která vznikla opakováním základního motivu. To by pro ní mìlo být na první pohled typické. Ten motiv si namalujete v programu, neimportujte nic do Malování, ¾ádnou fotku ani klip. Importování se budeme vìnovat pøíští lekci.
Magdalena Vlachová