Èo, alebo kto je Boh?
Datum:
19.03.2015 16:24
Od:
oto (anonymní u¾ivatel)
Název:
Re: Èo, alebo kto je Boh?
Nepøíjemné výroky Krista
V evangeliích s nachází nìkolik, lidem nepøíjemnì znìjících Kristových slov. Ty jsou z tohoto dùvodu køes»anskými církvemi obecnì jakoby obcházena a nebývají støedem zájmu kazatelù, ani obsahem jejich kázání. Jednodu¹e se o nich mlèí, jakoby vùbec neexistovaly.
Jedním z pøíkladù takových Kristových znepokojujících výrokù je i toto podobenství:
Jistý èlovìk si ve své zahradì zasadil strom a èekal, kdy mu pøinese ovoce. Èekal nìkolik let a stále nic. Kdy¾ ho u¾ pøe¹la trpìlivost, pøi¹el k zahradníkovi a øekl: Utni jej, v¾dy» naè darmo vyu¾ívá pùdu.
Zahradník v¹ak odpovìdìl: pane, poèkej je¹tì rok, dobøe se o nej postarám a pokud do roku nepøinese úrodu, potom ho dá¹ skácet.
O èem nám øíká toto podobenství? Je to obrazné vyjádøení zcela konkrétního dìní, které probìhne ve stvoøení.
Èlovìkem, který zasadil strom do své zahrady je Stvoøitel. Stromem je èlovìk a zahradou stvoøení. Stvoøitel daroval èlovìku vìdomé bytí, umo¾nil mu ¾ít ve svém stvoøení a celé vìky trpìlivì èekal na to, kdy "strom" pøinese ovoce. "Ovocem" je plné rozvinutí spravedlnosti, èestnosti, u¹lechtilosti, dobrotivosti, laskavosti, ohleduplnosti a lidskosti v èlovìku.
V podobenství se tedy øíká, ¾e Bùh, který stvoøil èlovìka a umo¾nil mu vìdomou existenci ve stvoøení od nìj oèekává ovoce plného rozvinutí dobra. Podobenství v¹ak zároveò øíká, ¾e Stvoøitel není ochoten èekat donekoneèna, ale pouze urèitý èas. ®e ka¾dý jím zasazený "strom" prostì musí do urèité doby pøinést ovoce, proto¾e jinak bude vydán pøíkaz k jeho skácení, aby darmo nevyu¾íval pùdu. Èili aby u¾ nadále nemohl zneu¾ívat láskyplnou mo¾nost svého vìdomého bytí ve stvoøení pouze ke ¹patnému.
Podobenství dále øíká, ¾e lidé obecnì nechtìjí a nemají zájem pøiná¹et dobré ovoce a ¾e Stvoøitel ji¾ z tohoto dùvodu dal pøíkaz k tomu, aby byly v¹echny neplodné a neúrodné stromy z jeho zahrady vykáceny.
Kdo je v¹ak onen zahradník, prosící Hospodina o shovívavost, na jeho¾ podnìt byla lhùta je¹tì o nìco prodlou¾ena?
Tím zahradníkem je Bo¾í Láska!
Bùh je toti¾ ve své podstatì pøísný a spravedlivý. Av¹ak jeho èástí je i Láska. A tato Láska je¹tì na nìjaký èas zadr¾ela ruku jeho Spravedlnosti! Tato Láska pøi¹la mezi lidi v osobì Je¾í¹e Krista a darovala jim Slovo. Slovo jim jasnì ukazuje, jak mají myslet, mluvit a jednat, aby byli schopni pøinést v co nejrychlej¹ím èase ovoce, oèekávané od Stvoøitele.
Ovocná zahrada plná stromù, kterou je lidstvo na zemi byla tedy zkypøená Kristovým uèením, aby u¾ koneènì pøinesla Stvoøitelem oèekávané a po¾adované ovoce èestného, ​​u¹lechtilého, spravedlivého a èistého lidství.
Tím, co v¹ak musíme mít ustaviènì na zøeteli je poslední vìta Je¾í¹ova podobenství. Pøednesl ji zahradník a ta vìta zní: dobøe se o nej postarám a pokud do roku nepøinese ¾ádné ovoce, pak ho dej pokácet.
Lhùta urèená k tomu, aby lidstvo pøineslo oèekávané ovoce není tedy nekoneèná. Naopak tato lhùta, která byla milostivým aktem Bo¾í Lásky u¾ jednou prodlou¾ena se stále více pøibli¾uje ke svému konci. Blí¾í se tedy doba, kdy zaènou být káceny v¹echny neplodné a neu¾iteèné stromy z ovocné zahrady zvané Zemì.
V zahradì budou smìt zùstat jen stromy, pøiná¹ející ovoce. Taková je toti¾ Vùle Majitele zahrady. Ten v ní u¾ toti¾ více nechce trpìt neu¾iteèné stromy. Stromy, které z Lásky Bo¾í dostali je¹tì poslední ¹anci, ale nevyu¾ili ji.
Nemysleme si tedy, ¾e tak, jak to v¹echno ¹lo dosud to pùjde donekoneèna. Nemysleme si, ¾e neèestnost, chamtivost, sobectví, bezohlednost, podvod, le¾, neèistota a neu¹lechtilost, které dnes vládnou na zemi se tu budou roztahovat ustaviènì.
Jen z velké Lásky Bo¾í byl nám lidem je¹tì darován èas na promìnu. Na promìnu k lep¹ímu!
Ano, Stvoøitel je milosrdným, milujícím, milostivým a trpìlivým, ale nikdo nemù¾e jeho Lásku zneu¾ívat donekoneèna. Èas, který nám byl a¾ dosud darován jsme mìli vyu¾ít k tomu, abychom se stali láskyplnými, dobrotivými, poctivými a spravedlivými. Abychom prostì pøinesli po¾adované ovoce.
Pokud v¹ak tuto Stvoøitelem darovanou pøíle¾itost správným zpùsobem nevyu¾ijeme a budeme neustále sklouzávat k neèestnosti, nespravedlnosti, sobectví, chamtivosti, bezohlednosti, neu¹µachtilosti, neèistotì, povrchnosti a neúctì vùèi Tvùrci, èeká nás s nejvìt¹í pravdìpodobností osud neplodného stromu zmiòovaného v podobenství.
PS. Je tøeba zvlá¹tì zdùraznit, ¾e tento text nemá spojitost s ¾ádnou církví ani nábo¾enstvím. Hovoøí pouze o plnìní nebo neplnìní po¾adavkù Stvoøitele vùèi èlovìku. A tyto po¾adavky byly jasnì formulovány v Desateru, jako i v uèení Je¾í¹e Krista.
Není tedy rozhodující, zda je èlovìk v nìjaké církvi èi nikoliv. Rozhodující je, zda ve svém ¾ivotì jedná a myslí v souladu s Kristovým uèením a s Desaterem.
http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.©.