Velikost textu: normln | zvtit | zmenitInternetov magazn nejen pro seniory  

Navigace

Svtek
Dnes slav svtek Felix,
ztra Pamtka zesnulch.

Mete jim poslat elektronickou pohlednici.

Klub
Uivatel: nepihlen

Vce informac o klubu a lenstv v nm se mete dozvdt na strnkch naeho klubu.

Anketa
Nvtvnci strnek - vk nvtvnk. Dkujeme za hlasovn!
 
 
 
 

E-mail
Nemte-li zde svou e-mail schrnku (adresu), mete si ji zdarma vytvoit.

Statistika



Podporuj ns
OSTRAVA!!!


MOAP


Nadace OKD


SENSEN


SeniorTip.cz,
ISSN 1801-9900
Vydv: Spolenost senior o.s.

Createt by NETtip 2006
Webhosting SvetHostingu.cz
BM tenis


Tip pro vs
Navtivte nov poradny...

Chcete-li mt vlastn E-mailovou schrnku, pstupnou odkudkoliv, vyuijte TipMail.cz. Mete zde zskat zcela zdarma e-mail adresu, kterou si zaregistrujete.

Letem, svtem...
01.11 - Moskva:V rmci slavnostnho zahjen 5. ronku Festivalu souasnho eskho filmu Czech-In, kter probhlo 22. jna 2014 v moskevskm kin Formula Gorizont, vystoupil rodinn ... (vce >>>)
Zdenk Penica

31.10 - Ostrava:V sobotu 1. listopadu se v ostravsk zoologick zahrad uskuten kadoron oslavy svtku Halloween a lampionov prvod. V dob od 11 hod. si budou moci dti u vukovho ... (vce >>>)
rka Kalouskov

Zasmjme se
01.11 - Ptci maj snm a nejvce vou vrabci: To je njak spravedlnost? Ti zpvav si na zimu odlet a my abychom se tady uvali.

Nakukuj dva pi oknem pes zclonu do lonice. ... (vce >>>)
Pavel

Pranostika pro tento den
01.11 - Den Vech svatch je posledn, kter lto zahn.
Je-li o Vech svatch lto, bv o Mertin zima - je-li zima o Vech svatch, bv o Martin lto.
Nepijde-li snh na ... (vce >>>)
Dana

Dobr rady
01.11 - Drah kameny a jejich vznam

Obsidin - znamen: tr, Kozoroh, Stelec
Pochz ze havho nitra Zem, sopen innost jej vynesla na povrch. Stejn tak psob. Zavd ... (vce >>>)
Kamila




Dom
Zde si mete nastavit SeniorTip jako vai domovskou strnku. To znamen, e se vm strnky SeniorTip zobrazi pokad pi sputn vaeho prohlee nebo po kliknut na ikonu dom. Kliknutm ZDE se provede nastaven vai domovsk strnky na adresu strnek SeniorTip.cz.


"Projekt "Internet a senioi" podporuj:

MORAVSK OSTRAVA A PIVOZ

Nadace rozvoje obansk spolenosti

Carrefour

SEVEROMORAVSK ENERGETIKA

VTKOVICE TOURS

AGENTURA PRO REGIONLN ROZVOJ

OVAK

EU
Dobr rady
07.03 - 7. Sndm cornflakes: hubnu
Srovnvat cornflakes s bramborovou polvkou nen nejlep, nicmn informace, e maj tato dv jdla stejnou energetickou hodnotu, je velice zajmav! Vra Krlov poznamenv, e lupnky si musme velice dobe vybrat, jinak msto hubnut budeme tloustnout.
Ne vechny lupnky maj vhodn sloen pro redukn dietu - mnohdy obsahuj velk mnostv cukru, kter zvyuje jejich energetickou hodnotu a tak glykemick index. Tud ns takov lupnky zasyt pouze nakrtko. Vhodnou alternativou jsou nap. ovesn vloky smchan s ovocem a jogurtem.

6. Nzkotun brambrky rozhodn nevad
Nlepka nzkotun se nyn objevila i na vrobcch, kde by to lovk neekal: v obchodech jsou nzkotun bramborov lupnky i suenky. Jene v tch je asto msto tuku o to vce cukr. Suenky s nim obsahem tuku maj nap. msto 2000 kJ teba 1700 kJ; rozdl je tedy zanedbateln. Bohuel mnoho lid ve ve, e jed zdravji, sn lehkch suenek daleko vt mnostv ne by sndli bnch sladkost. Pak se div, e tloustnou.
Nzkotun chipsy nemaj o moc ni energetickou hodnotu ne chipsy obyejn. Ovem mnostv tuku je v nich nkolikansobn ni. I tak se ale jejich energetick hodnota vyrovn hamburgeru s hranolkami nebo sedmi jogurtm. Jst tedy mimo svj jdelnek chipsy, by nzkotun, znamen vrazn naven pjmu energie.

5. Light potraviny jsou dietn
ada sladkost, kter se tv jako light i bez cukru, nen o nic mn kalorick ne klasick sladkosti. Obchod s hubnutm jde jet dle - nabz tyinky na hubnut. Pro srovnn: na 100 g hmotnosti vrobku u klasickch sladkost a mnohch tyinek na hubnut zjistme, e maj podobn sloen. Tyinky obsahuj jen trochu mn energie, protoe maj mn tuku. Zasyt na krtkou chvli a pot se ozve velk hlad.
Ve stejn energetick hodnot mete snst napklad 150gramov kuec steak nebo 150 g sra cottage. Mte-li nezvladatelnou chu na sladk, zvolte radji pr tverek kvalitn okoldy, nejlpe hok. O vhodnosti tyinek na hubnut je tedy dobr se poradit s odbornkem.

4. Chci zhubnout: nesndm!
Nesndat se nevyplc! Sndan by mla bt vyven, mla by obsahovat zhruba 20 procent dennho energetickho pjmu. Dejte si hlavn hodn tekutin (neslazen aj, ovocn va, voda), celozrnn peivo, mln vrobky a zeleninu i ovoce. Soust me bt i tuk. Vhodou jsou nzkotun rostlinn, jejich mnostv tuku se pohybuje od 25 do 80 procent (pro srovnn, mslo obsahuje tuku vce ne 80 procent).
Samozejm si klidn dejte na chleba unku. lovk, kter nesnd, dohn chybjc energii konzumac vtho mnostv jdla v druh polovin dne, tehdy u ji vak nespotebuje a ukld se mu v podob tukovch zsob.

3. Chci zhubnout: drm hladovku
Nejlpe se hubne, kdy nectte hlad. Jist, pokud lovk omez denn pjem na dva rohlky a jablko, asi zhubne. Ale za cenu toho, e bude unaven, prce mu pjde pomaleji od ruky a bude mu chybt spousta ivin. Jst bychom mli nkolikrt denn mal porce, ideln je doplnit ti hlavn jdla jednou a dvma svainami.
Pi hladovn navc organismus funguje na sporn reim, take i pi malch dvkch jdla se sna co nejvce energie uloit na hor asy. Nvrat k bn strav pak znamen tolik znm jo-jo efekt.

2. Po okch se netloustne
Oechy obsahuj dleit nenasycen mastn kyseliny, vpnk a stopov prvky. Hodn vpnku bv v mandlch, proto by je mli jst lid, kte se ad mezi vegany (nejed maso, mln vrobky a vejce). Jene oechy jsou zrove energeticky bohat. Deset deka ok m 2 a 3 tisce kilojoul. Pro srovnn: stejnou energii dod velk vepov zek.
Oky s zkem meme srovnat ale pouze energetickou hodnotou, vivov hodnoty jsou pak velice odlin. Zatmco oechy jsou dobrm zdrojem nenasycench mastnch kyselin, kter je tlu teba dodvat, zek obsahuje asto velk procento kyselin nasycench, kter podporuj zvyovn cholesterolu. Pokud se podailo pi pprav zku peplit tuk, bude obsahovat navc i kodliv transmastn kyseliny.

1. Piji jen dusy
Stoprocentn a nepislazovan dusy jsou pro spoustu lid zdrav vc ne cokoli jinho. Ale pozor! Litr obsahuje tm 2000 kilojoul, co je skoro tolik jako obvan cola. Energie z krabice takovho npoje je stejn jako z pllitru ernho piva. Dusy sice obsahuj vlkninu, ale tak spoustu ovocnho cukru, kter po krtk dob zvyuje pocit hladu.
Je poteba si uvdomit, e pi redukn diet nezle pouze na energetick hodnot potravin a npoj, ale tak na jejich sloen. Jestlie takto srovnvme, slu se zmnit, e nap. 100% dus je pi redukn diet lepm vbrem ne alkohol.

8 dietnch omyl
Light jogurt, sklenika stoprocentnho dusu, tyinka na hubnut nebo hrst ok.
Myslte si, e po kombinaci tchto potravin zhubnete? Tak to se pletete, nemus tomu tak bt vdy. Pette si nkter z dietn omyly a tak rady, jak se jich vyvarovat:
Dana